کد مطلب: 

270486

ببینید| نصب رایگان کنتور هوشمند برق در بخش خانگی

سخنگوی صنعت برق گفت: به دنبال تصویب ماده­ ۲۰ طرح مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس،­ از این پس هزینه نصب شمارشگر‌های (کنتور) هوشمند در بخش خانگی دریافت نمی‌شود.
کنتور هوشمند برق

به گزارش سیتنا، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با صدا و سیما گفت: با تصویب نمایندگان مجلس­ منابعی برای دریافت نکردن هزینه نصب شمارشگر‌های هوشمند در بخش خانگی، ­­از محل ماده سه و ماده شش پیش‌بینی شد.

براساس این دو ماده­ منابع حاصل از اصلاح تعرفه صنایع و همچنین افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف که قبلاً مورد تصویب قرار گرفته بود، به بخش هوشمندسازی کشور اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت برق ایران تصریح کرد، مجلس با این اقدام مهم، ضرب آهنگ و توسعه استفاده از شمارشگر‌های هوشمند را در کشور شتاب بخشید که این اقدام­ در مدیریت مصرف برق­ تاثیر خواهد داشت.

رجبی مشهدی افزود: می‌توانیم با استفاده از شمارشگر‌های هوشمند، تعرفه‌های شناور و قابل انعطافی داشته باشیم تا مصرف کننده بتواند متناسب با شرایطی که در شبانه روز امکان تامین برق را داریم، از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

می‌توانیم با استفاده از شمارشگر‌های هوشمند، تعرفه‌های شناور و قابل انعطافی داشته باشیم تا مصرف کننده بتواند متناسب با شرایطی که در شبانه روز امکان تامین برق را داریم، از تجهیزات برقی خود استفاده کند.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون بیش از یک میلیون شمارشگر هوشمند در کشور نصب شده­ که عمده آن‌ها به مشترکان دیماندی یا مشترکان بزرگی­ در بخش های­ صنعت ­و کشاورزی­ برمی گردد.

وی با اشاره به ­هدفگذاری نصب ­­۶۵۰ هزار شمارشگر هوشمند ­در بخش خانگی­ گفت: تاکنون حدود ۳۵۰ هزار­شمارشگر­هوشمند نصب شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان­  کار مابقی کنتور‌ها نیز­ انجام شود.

بر اساس این ماده قانونی، وزارت نیرو مکلف است از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت‌های ذیربط، با نصب تجهیزات هوشمند ساخت داخل از جمله شمارشگر‌های (کنتورهای) هوشمند و با رعایت ملاحظات پدافندی و سایبری و در بستر تبادل داده امن، به هوشمندسازی شبکه توزیع (رویت‌پذیری و کنترل‌پذیری) با اولویت پست‌های توزیع، مشترکین پرمصرف، با مصرف بیش از دو برابر الگو و سپس سایر مشترکین اقدام کند. منابع لازم برای اجرای این ماده، از محل افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف، موضوع ماده (شش) این قانون و اصلاح تعرفه برق صنایع، موضوع ماده (سه) این قانون تأمین می‌شود.

این طرح امروز در بررسی طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق کشور، با­ ۱۲۴ رأی موافق، هفت رأی مخالف و بدون رأی ممتنع تصویب شد. ­

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2022-07-17 08:50

افزودن دیدگاه جدید