کد مطلب: 

261143

گوگل دوباره دردسر‌ساز شد!

گوگل متهم به اجبار کاربران برای استفاده از دستیار صوتی Google Assistant شد.
شرکت گوگل

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از androidauthority، نوشت: به گفته دکتر تی ال؛ اتحادیه اروپا ممکن است مجددا شرکت گوگل را مورد بازرسی ضد انحصار قرار دهد. کمیسیون اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع است که آیا Google، کاربران را مجبور به نصب Google Assistant به عنوان دستیار صوتی پیش فرض کرده است و آن‌ها را از قرار دادن دستیار صوتی رقیبان در دستگاه‌های خود باز می‌دارد یا خیر. تنظیم کننده‌های آنتی تراست گزارش نهایی را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ منتشر خواهند کرد و ممکن است پس از آن تحقیقات رسمی آغاز شود.

تحقیقات جدید اتحادیه اروپا درباره گوگل

البته گوگل با تحقیقات ضد انحصاری در اروپا و ایالات متحده غریبه نیست، زیرا در چند سال گذشته با جریمه‌های سنگینی از جمله جریمه پنج میلیارد دلاری کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا به دلیل روش‌های بحث برانگیز اندروید روبرو شده است. بر اساس گزارش MLex و منتشره در رویترز، گوگل بار دیگر در کانون توجه اتحادیه اروپا قرار گرفته است که این بار تحقیقات مربوط به دستیار صوتی Google است.

این اتفاق پس از اظهارات تنظیم کننده‌های ضد انحصار اتحادیه اروپا در ماه ژوئن است که مدعی شده اند تسلط دستیار Google به بازار و انحصار طلبی این شرکت جایگاه الکسا و سیری را در اروپا زیر سوال برده است.

کمیسیون از سازندگان دستگاه‌ها خواسته تا شواهدی در مورد این شیوه‌های ضد رقابتی ارائه دهند. تنظیم کننده‌ها همچنین به دنبال این هستند که آیا کاربران می‌توانند همزمان از دو دستیار صوتی استفاده کنند یا خیر. همچنین این سوال مطرح می‌شود که آیا گوگل از فرایند صدور گواهینامه خود برای دستگاه‌های جدید برای اطمینان از انحصار سوء استفاده می‌کند.

بعد از شروع رسمی تحقیقات اگر گوگل مجرم شناخته شود، احتمالاً با جریمه بزرگ دیگری روبرو خواهد شد. البته سخنگوی گوگل در نامه‌ای به رویترز گفت: " تولید کنندگان می‌توانند دستیار‌های صوتی را بر روی دستگاه‌های خود نصب کنند و کاربران نیز می‌توانند دستیار مورد نظرشان را انتخاب کنند."

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (3 رای)
سیتنا 5
2021-09-14 12:37

افزودن دیدگاه جدید