کد مطلب: 

258919

اپل به تمسخر افراد دارای لکنت زبان متهم شد

سازمان‌های مختلفی که از اشخاص دارای لکنت زبان پشتیبانی می‌کنند از اینکه اپل به برخی از دستگاه‌های این شرکت اجازه داده هنگام تایپ کلمه stammering (لکنت) به صورت خودکار ایموجی تمسخرآمیز Woozy Face را پیشنهاد کنند، عصبانی هستند.
اپل به تمسخر افراد دارای لکنت زبان متهم شد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، نوشت: در بعضی از دستگاه های شرکت اپل در مقابل تایپ کلمه stammering یک ایموجی تمسخر آمیز نمایش داده می شود که خشم انجمن های حامی افراد دارای لکنت زبان را برانگیخته است.

افراد دارای لکنت زبان مشکل عصبی دارند و همین موضوع صحبت کردن عادی را برایشان سخت می‌کند. این افراد برخی از مواقع صدا‌ها یا کلمات را تکرار می‌کنند یا حتی برای مدتی طولانی روی آن می‌مانند. آن‌ها همچنین در گفتن برخی از لغات دچار مشکل هستند و در زمان صحبت تلاش می‌کنند تا بتوانند کلمات را به شکل درست ادا کنند که در این هنگام نشانه‌هایی از تنش و استرس در آن‌ها دیده می‌شود.

از افراد مشهوری که لکنت زبان دارند می‌توان به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد. انجمن لکنت انگلستان STAMMA می‌گوید که شکایاتی در مورد ایموجی تمسخر آمیز پیشنهادی دستگاه‌های اپل برای کلمه لکنت را دریافت کرده و توصیه می‌کند پشتیبانان و اعضای آن‌ها این موضوع را از صفحه بازخورد‌های مشتری در محصولات اپل به این شرکت گزارش بدهند.

این انجمن در ادامه گفت: "لطفاً تلفن‌ها و دستگاه‌های Apple خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده این مورد، در وب سایت اپل نظرات خود را ثبت کنید. محصول سخت افزاری مربوطه را انتخاب کرده و عبارت «ایموجی نامناسب» را در قسمت موضوع قرار دهید وگزینه «دیگر» را انتخاب کنید. در پیام، لطفاً به شماره پرونده شکایت ۱۰۱۴۱۲۷۷۴۸۰۵ استناد کنید. "

مدیر عامل این انجمن، جین پاول می‌گوید: "این تحقیرآمیز و آسیب زننده است. لکنت زبان نحوه صحبت برخی افراد است. برخورد با آن به عنوان یک شوخی، کار زننده‌ای است. این موضوع می‌تواند باعث شرمندگی مردم شود و آن‌ها خجالت بکشند و حتی ممکن است مورد زورگویی افراد دیگر قرار بگیرند. "

در همه دستگاه‌های شرکت اپل این موضوع دیده نشده و در iPhone 5s، iPhone 7، iPhone SE، iPhone 11، iPhone XR، iPhone 12 Pro Max و iPads دیده شده است. نکته جالب این است که اگر کاربر واژه Stuttering را تایپ کند، این ایموجی نمایش داده نمی‌شود و زمانی این شکلک ظاهر می‌شود که فرد عبارت stammering را بنویسد.

موضوع عجیب‌تر این است که یونیکد برای ایموجی شماره ۵۸ نام Woozy Face را ثبت کرده و همین اتفاق اثبات می‌کند که اپل نامگذاری این ایموجی به stammering را خودش انجام داده که می‌تواند برای اپل بد باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-08 09:14

افزودن دیدگاه جدید