کد مطلب: 

253019

بررسی "موضوعات حساس" در گوگل دشوار‌تر می‌شود

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت گوگل از نفوذ خود جهت کنترل و منحرف کردن تحقیقات و نتایج با موضوعات حساس و به کمک هوش مصنوعی استفاده می کند، چراکه نتیجه این تحقیقات برای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حائز اهمیت است و می تواند زیان مالی زیادی را برای آنها در برداشته باشد.
بررسی "موضوعات حساس" در گوگل دشوار‌تر می‌شود

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا به نقل از techcrunch، نوشت: توجه نکردن و یا به تاخیر انداختن دیدگاه‌های مخالف و منتقد تکنولوژی از اتهاماتی است که به غول‌های این حوزه از جمله گوگل وارد می‌شود.

در حال حاضر شرکت گوگل بخاطر عقب راندن دیدگاه‌های مخالف و منتقد محققین در خصوص جانبداری این شرکت در رابطه با هوش مصنوعی، مورد انتقاد قرار گرفته است. این در حالی است که گزارشی در خبرگزاری رویترز منتشر شده است که در آن از سایر کارمندان این شرکت که کاری مشابه را انجام می دهند، خواسته شده "منش مثبتی" را در قبال بررسی و تحقیق درمورد «موضوعات حساس» در پیش بگیرند.

خبرگزاری رویترز به نقل از محققان و اسناد داخلی منتشر شده این شرکت گزارشی ارائه کرده است که گوگل در سال گذشته کنترل‌های جدیدی از جمله بازرسی اضافی برای مقالات با مضامین خاص و حساس را اجرا کرده‌است. همچنین بنظر می‌رسد اجرای دخالت‌های آن شرکت در مراحل بعدی تحقیق نیز افزایش یافته است.

به طور قطع دخالت‌ها و اعمال نفوذ شرکت گوگل در خصوص دکتر " Timnit Gebru" که یک محقق علوم هوش مصنوعی در آن شرکت است، قابل مشاهده می باشد، زیرا وی بدلیل شرایط گیج کننده و به دنبال اصطکاک بوحود آمده بین او و مدیریت بر سر کاری که تیمش انجام می‌داد، مجبور به استعفا شده است.

تحقیقات با موضوع "حساس" که در صفحات داخلی وب سایت رویترز قابل مشاهده است، عبارتند از: "صنعت نفت، چین، ایران، اسرائیل، COVID - ۱۹، امنیت خانگی، اطلاعات مکانی، مذهب، وسایل نقلیه شخصی، مخابرات و سیستم‌هایی که محتوای وب را توصیه یا شخصی سازی می‌کنند."

این روشن است که بسیاری از موضوعات مورد اشاره واقعاً حساس هستند، اما توصیه شرکت گوگل به محققان برای مراقبت در هنگام رسیدگی به آن موضوعات با وجود تابلوهای اخلاقی، بررسی دقیق و سایر کنترل‌هایی که در روند یک تحقیق انجام می‌شود، زائد و مشکوک به نظر می رسد. یکی از محققانی که با خبرگزاری رویترز مصاحبه داشته است، هشدار داده که این نوع دخالت‌های بالا - پایین از سوی گوگل به زودی می‌تواند به یک مشکل جدی "سانسور" تبدیل شود.

علاوه بر مطالب مورد اشاره، مساله اساسی تحقیقات حیاتی است، که تحت نظارت شرکتی انجام می‌شود که ممکن است انتشار آن در راستا و یا برخلاف منافع آن باشد. به طور طبیعی موسسات تحقیقاتی خصوصی بزرگ در کنار سازمان های دولتی وجود داشته اند، اما شرکت هایی مانند فیس بوک ، گوگل ، اپل ، مایکروسافت و دیگران که تأثیر بسیار زیادی در زمینه هوش مصنوعی دارند، دلایل خوبی برای دیده نشدن و شنیده نشدن هرگونه انتقاد از فن‌آوری‌های سودآور دارند، هرچند این انتقادات مفید وموثر باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-02 10:00

افزودن دیدگاه جدید