کد مطلب: 

247906

کلاهبرداری لیفت و اوبر از سفیرانشان!

طبق اطلاعات به دست آمده شرکت‌های لیفت و اوبر همواره از پرداخت مالیات برای تضمین سلامت کارمندان خودداری می‌کردند.
کلاهبرداری لیفت و اوبر از سفیرانشان!

به گزارش سیتنا، اخیرا جنبش جدیدی با عنوان Assembly Bill 5 در آمریکا شکل گرفته که واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است. جنبش Assembly Bill 5 در کالیفورنیا برای برقراری عدالت در شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی به وجود آمد و حالا به نظر می‌آید که این حرکت اجتماعی به صورت رسمی در حال عمل است.

وکیل ایالت کالیفورنیا، خاویر بسرا به همراه وکلای لس‌‌آنجلس، سن‌ دیگو و سن فرانسیسکو از شرکت‌های خدمات تاکسیرانی اینترنتی لیفت و اوبر شکایت کردند. علت این اقدام این است که شرکت‌های مذکور کارکنان خود را به عنوان افرادی با قرار داد موقت استخدام کرده و از آن‌ها در برگه رسمی به عنوان سفیر یاد نمی‌شد. چنین حرکتی به شرکت‌های اوبر و لیفت این اجازه را داد تا بتوانند مبلغ زیادی را به رانندگان استخدام شده پرداخت نکنند.

حال وکلای مذکور سعی دارند حق سفیران شرکت‌های تاکسی اینترنتی را پس گرفته و مبلغ مورد نظر را به آن‌ها بازگردانند. در پی اقدامات اخیر، وکیل ایالت کالیفورنیا به تاثیر کرونا بر روی اهمیت بازگرداندن مبالغ بدهکار شده اشاره کرد، وی در این باره اظهار داشت که کارکنان تاکسی‌های اینترنتی نتوانسته‌اند حقوق کاملشان را از شرکت‌ها دریافت کنند. طبق اطلاعات به دست آمده، سفیران شرکت‌های لیفت و اوبر از امکاناتی مانند برخورداری از مرخصی با حقوق برای بیماری و حق بیمه بیکاری برخوردار نیستند. علت این امر بر اساس ادعای بسرا، فرار لیفت و اوبر از پرداخت مالیات است.

با این که این شرکت‌های تاکسی اینترنتی بزرگ سعی داشتند در دوران شیوع کرونا با ارائه خدمات مختلف سفیرانشان را راضی نگه دارند، اما این مسائل نتوانسته جبرانی بر دیگر ایرادات لیفت و اوبر باشد. این دو شرکت نه تنها سلامتی کاربران خود را بی اهمیت جلو داده‌اند بلکه از پرداخت مالیات نیز خودداری کردند. گفتنی است که در پی انتشار این صحبت‌ها، سخنگوی لیفت اظهار کرده که شرکت مذکور در نظر داشته اقداماتی جدید را پیش بگیرد و از به وجود آمدن مشکلات این چنینی خودداری کند. این دو شرکت مدت زیادی است که با جنبش AB5 مشکل دارند، اما به نظر می‌آید که حالا دیگر قدرت زیادی برای مبارزه با آن را ندارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-18 10:52

افزودن دیدگاه جدید