کد مطلب: 

212159

جای خالی اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی در کلانشهرها

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: راه اندازی اپلیکیشن‌هایی که در حوزه حمل و نقل عمومی بتوانند برنامه منظمی از حرکت مترو، اتوبوس و تاکسی ارائه دهند ضرورتی است که می تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک کلانشهر بکارگرفته شود.
جای خالی اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی در کلانشهرها

به گزارش سیتنا، محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا» با اشاره به ضرورت راه‌اندازی اپلیکیشن‌های حمل و نقل عمومی، گفت: تجربه اپلیکیشن‌های حمل و نقل نشان داده به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته و می تواند بصورت شبکه ای در تمام کشور منتشر شود.

وی افزود: اپلیکیشن های حمل و نقل خصوصی نظیر اسنپ و الو پیک توانسته اند جایگاه قابل توجهی در جذب مشتری داشته باشند و در کاهش ترافیک شهری و سفرهای غیرضروری شهروندان نقش ایفا کنند، این در حالیست که هنوز در حوزه حمل نقل عمومی شاهد ورود این فناوری‌ها نیستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: راه اندازی اپلیکیشن‌های حمل و نقل در حوزه ناوگان عمومی می تواند با دادن زمان و مسیرهای مناسب به شهروندان رغبت آنان را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را امکان پذیر کند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد اتوبوس و مترو با داشتن سامانه متمرکز و انظباط عبور و مرور به آسانی بتوانند مشمول این اپلیکیشن ها قرار گیرند اما در سامانه تاکسی بسترسازی منظم‌تری مورد نیاز است.

رضایی، گفت: دلیل استفاده بسیاری از شهروندان از وسیله شخصی تک سرنشین، عدم امکان برنامه ریزی برای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی است. این در حالیست که اگر شهروندان مطلع باشند در فاصله بسیار کوتاه می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی با سریع ترین فاصله زمانی و مناسبترین قیمت استفاده کنند ناوگان حمل و نقل عمومی را ترجیح خواهند داد.

وی تاکید کرد: راه اندازی این اپلیکیشن به شرط آنکه پشتیبانی مناسبی داشته باشد می تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک اثر بگذارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-25 15:59

افزودن دیدگاه جدید