کد مطلب: 

194719

حملات سایبری به سیستم انتخابات آمریکا کار روسیه بود

آدام شف نماینده دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت، تردیدی ندارم که روسیه در تلاش های اخیر برای هک کردن سیستم انتخابات کشور دست داشت.
حملات سایبری به سیستم انتخابات آمریکا کار روسیه بود

به گزارش سیتنا، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نوشت: شف که از اعضای بلندپایه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکاست، گفت، تردیدی ندارم که هک سیستم انتخابات کار روسیه بود و فکر نمی کنم که دولت نیز تردیدی در این باره داشته باشد.
'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مناظره تلویزیونی با 'هیلاری کلینتون' رقیب دمکرات خود گفته بود، این می تواند کار روسیه و یا چین بوده باشد.
شف در گفت وگو با شبکه 'ای بی سی' افزود، شک دارم که هکرها بتوانند به گونه ای در امتیازات انتخابات دستکاری کنند که بر نتیجه انتخابات تاثیر بگذارد. مقامات و کارشناسان گفته اند که ماهیت غیرمتمرکز و منسوخ فناوری رای گیری آمریکا، امکان چنین هک هایی را غیرمحتمل تر می سازد اما، حملات سایبری به سیستم های ثبت رای دهندگان می تواند بذر اختلاف و ناسازگاری را در روز انتخابات بکارد.
وی گفت، با توجه به اینکه نام بردن از روسیه در انظار عمومی می تواند موجب افزایش حملات سایبری شود، مقامات کاخ سفید از نام بردن از روسیه در انظار عمومی ابا دارند.
شف و سناتور 'دیان فینستین' دمکرات و عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا ماه پیش اعلام کردند به این نتیجه رسیده اند که سازمان های اطلاعاتی روسیه، برای نفوذ در انتخابات آمریکا تلاشی جدی و هماهنگ انجام دادند.
یک مقام آمریکایی دست اندرکار تحقیقات در مورد حملات سایبری گفت، آژانس امنیت ملی، پلیس فدرال و وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته ها پیش به این نتیجه رسیدند که سازمان های جاسوسی روسیه حملات سایبری بزرگی را علیه سازمان های سیاسی آمریکا مانند کمیته ملی حزب دمکرات و افراد انجام، هدایت و هماهنگی کردند.
هکرها در اوایل شهریور امسال، سیستم ثبت نام رای دهندگان انتخابات آمریکا در ایلینوی و آریزونا را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-03 09:14

افزودن دیدگاه جدید