کد مطلب: 

292056

هر دو خلبان هواپیمای مسافری در وسط پرواز بخواب رفتند!

بر اساس گزارش کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی، در یکی از پروازهای هواپیمایی باتیک ایر، هر دو خلبان به طور همزمان به مدت تقریبا ۲۸ دقیقه خوابشان برد.
هر دو خلبان هواپیمای مسافری در وسط پرواز بخواب رفتند!

به گزارش سیتنا، این اتفاق باعث ایجاد خطاهایی در مسیریابی شد اما خوشبختانه به لطف بیدار شدن به موقع خلبان، به ۱۵۳ مسافر و چهار خدمه پرواز آسیبی وارد نشد.

این حادثه که در ۲۵ ژانویه در پرواز از سولاوسی جنوبی به جاکارتا رخ داد، نشان دهنده کمبودهای احتمالی در نظارت بر خستگی خلبانان است.

بر اساس این گزارش، یکی از خلبانان شب قبل از پرواز به اندازه کافی استراحت نداشته و کمک خلبان نیز به طور ناخواسته به خواب رفته است.

بعد از نیم ساعت از شروع پرواز، خلبان با اطلاع به کمک خلبان برای کمی استراحت، کنترل هواپیما را به او سپرد. با این حال، کمک خلبان نیز به خواب رفت.

پس از عدم پاسخگویی به تماس‌های مرکز کنترل منطقه جاکارتا، خلبان اصلی بعد از ۲۸ دقیقه بیدار شد و متوجه شد کمک خلبان خواب است و هواپیما در مسیر درست قرار ندارد. او بلافاصله کمک خلبان را بیدار کرد، به تماس‌ها پاسخ داد و مسیر پرواز را اصلاح کرد.

این حادثه باعث شده تا کمیته ملی ایمنی حمل و نقل اندونزی، از هواپیمایی باتیک ایر بخواهد تا با ایجاد رویه‌های دقیق برای بررسی منظم کابین خلبان و اطمینان از استراحت کافی خلبانان و خدمه پیش از پرواز، از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-03-08 23:09

افزودن دیدگاه جدید