کد مطلب: 

290024

«فانوس اسکندریه» بازسازی می‌شود

فانوس اسکندریه یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان در کشور مصر بازسازی می‌شود.
«فانوس اسکندریه» بازسازی می‌شود

به گزارش سیتنا، با موافقت شورای عالی میراث باستانی کشور مصر‌، «فانوس اسکندریه» که یکی از اعجاب‌انگیزترین سازه‌های دنیای باستان شناخته می‌شده دوباره بازسازی می‌شود.

این فانوس دریایی که در سال 280 پیش از میلاد ساخته شده، زمانی ارتفاعی برابر با 137 متر داشته است و برای صدها سال به عنوان یکی از بلندترین سازه‌های ساخته دست بشر شناخته می‌شد که در آن زمان بر اثر یک زلزله مهیب کاملا تخریب شد.

حال پس از گذشت صدها سال مصری‌ها تصمیم گرفتند این سازه باستانی را در محل اصلی خودش مجددا بازسازی کنند.

دکتر «مصطفی امین»، دبیرکل کمیته عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرد که اعضای دائمی این کمیته در نهایت با بازسازی این اثر تاریخی موافقت کرده و مطالعات جامع و طرح ما جهت تائید نهایی به شهرداری اسکندریه ارسال شده است.

این برج در جزیره کوچک فاروس بنا شده بود و از همین جاست که کلمه فاروس و یا فانوس به معنای چراغ دریایی را برای این نوع ساختمان‌ها و مناره‌هایی که چراغ دریایی بر فراز آن است به کار می‌برند.

برج دریایی اسکندریه در زمان پادشاهی جانشین اسکندر، یعنی «بطلمیوس دوم به وسیله معماری به نام «سوسترات» ساخته شد و علی‌رغم این که این سازه در سال 1323 کاملا تخریب شد اما از بقایای آن برای ساخت ارگ «کاتیبای» در سال 1480 استفاده شد که هنوز در شهر اسکندریه قرار دارد.

«فانوس اسکندریه» به همراه هرم بزرگ جیزه، باغ‌های معلق بابل، نیایشگاه آرتمیس، تندیس رئوی در المپیا،‌ آرامگاه هالیکارناسوس و غول رودس یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای باستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2024-01-17 08:28

افزودن دیدگاه جدید