کد مطلب: 

287807

ابرپروژه نئوم در عربستان سر به فلک کشید

نئوم (NEOM)، ابرپروژه عربستان سعودی، به تازگی یک مقصد ساحلی لوکس جدید در توسعه پایدار منطقه ای در شمال غربی عربستان سعودی را معرفی کرده است. اپیکون (Epicon) که در امتداد خلیج عقبه قرار دارد و قصد دارد استانداردهای گردشگری و معماری را از نو تعریف کند.
ابرپروژه نئوم در عربستان سر به فلک کشید

به گزارش سیتنا، طرحی با دو آسمان خراش نوک تیز، یک هتل فوق ممتاز، استراحتگاه و اقامتگاه های لوکس، اسپاها، باشگاه های ورزشی، استخر و کلوپ ساحلی درجه یک و غیره. این طرح شامل دو برج ۲۲۵ و ۲۷۵ متری است که به ترتیب یک هتل ۴۱ کلیدی و ۱۴ سوئیت و آپارتمان را در خود جای می‌دهد.

هدف اپیکون این است که با ادغام یکپارچه طراحی مدرن و پیشرو و خدمات درجه یک، بازتعریفی از زندگی با بالاترین کیفیت ارائه دهد.

همراه با امکانات درجه یک، از جمله سالن بدنسازی، کتابخانه، کارگاه‌ها، استخرها، و سالن‌های استراحت، ساکنان و بازدیدکنندگان همچنین از مناظر پانوراما از خط ساحلی نئوم برخوردار خواهند شد.

راه‌اندازی اپیکون همزمان با معرفی لِیجا (Leyja)، یکی دیگر از مقصدهای اکوتوریسم در نئوم اتفاق می‌افتد. هر دو این‌ها با اهداف بزرگتر عربستان برای افزایش دامنه اکوتوریسم این کشور همسو هستند.

نئوم به عنوان یک پروژه توسعه شهری فرامرزی در عربستان سعودی برنامه ریزی شده و هدف آن این است که یک شهر آینده نگر و پایدار واقع در منطقه شمال غربی این کشور باشد تا بتواند در جهت برانگیختن نوآوری و فناوری پیش برود.

در ماه اکتبر، معماران استودیوی زاها حدید از طرح های یک آسمانخراش خیره‌کننده به ارتفاع ۳۳۰ متر در پیست اسکی تروجنا، واقع در نئوم عربستان سعودی، رونمایی کردند. آسمان خراش کریستال‌مانند جدید بر روی کوهی مشرف به دریاچه مصنوعی مرکزی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 4
2023-11-23 08:27

افزودن دیدگاه جدید