کد مطلب: 

286717

جهانی گمشده از دل یک جنگل سردرآورد!

کاوشگران غار در اوایل ماه جاری به یک جنگل ماقبل تاریخ در پایین یک فروچاله غول پیکر در جنوب چین برخورد کردند. فروچاله هایی از این دست در زبان چینی با نام Tiankeng یا «گودال بهشتی» نیز شناخته می شوند.
جهانی گمشده از دل یک جنگل سردرآورد!

به گزارش سیتنا، این گودال با عمق ۱۹۲ متری وحشت بر تن کاوشگران انداخت. کف گودال دارای جنگلی باستانی است که طول آن تقریباً سه زمین فوتبال را در بر می گیرد و درختان به ارتفاع بیش از ۳۰ متر می رسند. و به گفته دولت چین، این یکی از ۳۰ فروچاله عظیم در این شهرستان است.

این گودال توسط کاوشگران غار در خارج از روستای Ping'e در شهرستان Leye، منطقه خودمختار Guangxi Zhuang در جنوب چین کشف شد. طبق یک خبر Guangxi، تیمی از کاوشگران در ۶ مه ۲۰۲۲ به داخل گودال فرود آمدند و در آنجا درختان باستانی و سایر گیاهان را پیدا کردند.

به گفته ناسا حدود ۱۳ درصد از چین را توپوگرافی کارست پوشانده است که منطقه Guangxi نمونه بارز زیبایی آن است.

به گفته سازمان زمین شناسی ایالات متحده، کارست نوعی توپوگرافی است، ایده آل برای شگفتی های زمین شناسی مانند فروچاله‌ها، که با حل کردن سنگ های آهکی در زیر سطح توسط آب های زیرزمینی ایجاد می شود. حدود ۲۰ درصد از خاک ایالات متحده از مناظر کارست، از جمله جاذبه هایی مانند غارهای کارلزبد در نیومکزیکو و غار ماموت در کنتاکی تشکیل شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2023-10-28 08:04

افزودن دیدگاه جدید