کد مطلب: 

284248

داروهایی که هیچ وقت نباید با قهوه مصرف کرد

یک فنجان قهوه صبحانه را ممکن است با داروهایی که عادت دارید مصرف کنید و از این نکته غافل باشید که این تداخل داشته باشد و سرعت جذب آن در جریان خون را نیز تغییر دهد.
داروهایی که هیچ وقت نباید با قهوه مصرف کرد

به گزارش سیتنا، بر اساس گزارش «Health»، مطالعات نشان می‌دهد که قهوه می‌تواند معده شما را تحریک کند و زمان پردازش غذا از طریق سیستم گوارش شما را تغییر دهد.

با این حال، قهوه صبح شما می‌تواند بر داروهایی که عادت دارید مصرف می کنید تأثیر بگذارد و سرعت جذب آنها را در جریان خون تغییر دهد؛ به معنای دیگر، نوشیدن قهوه در حین مصرف دارو می‌تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد.

در گزارش «Health» آمده است که گروهی از محققان، در سال ۲۰۲۰ داروهای مختلف و چگونگی تأثیر قهوه بر آن‌ها را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که قهوه به طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، متابولیسم و ​​دفع بسیاری از داروها تأثیر می‌گذارد.

داروی تیروئید

مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه همزمان با مصرف داروهای تیروئید می‌تواند جذب دارو را در بدن کاهش دهد و اثربخشی دارو را برای شما کاهش دهد.

داروی سرماخوردگی

داروهای سرماخوردگی توسط میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود و اغلب حاوی محرک‌های سیستم عصبی مرکزی مانند سودوافدرین هستند.

 قهوه نیز محرک است که در نتیجه، نوشیدن آن با مصرف داروهای سرماخوردگی می‌تواند علائمی مانند بیقراری و ناتوانی در خواب را افزایش دهد.

 داروی آلرژی

میلیون ها نفر نیز از داروهای آلرژی استفاده می‌کنند. برخی از این داروها مانند فکسوفنادین را نباید با قهوه مصرف کرد زیرا می‌توانند سیستم عصبی مرکزی شما را بیش از حد تحریک کنند و علائم اضطراب را افزایش دهند.

داروی دیابت

بر اساس مطالعه‌ای که توسط انجمن دیابت آمریکا منتشر شده است، نوشیدن هر چیزی که حاوی کافئین باشد، مانند قهوه، می‌تواند سطح انسولین و قند خون شما را افزایش دهد.به همین دلیل محققان هشدار دادند که نوشیدن بیش از حد کافئین می‌تواند مدیریت قند خون را دشوارتر کند و در نهایت خطر عوارض دیابت را افزایش دهد.

همچنین اگر قهوه خود را با شکر یا شیر مخلوط کنید، می‌تواند باعث افزایش قند خون شود و بر اثر داروهای دیابت شما تأثیر بگذارد.

داروی آلزایمر

داروهای آلزایمر مانند دونپزیل، ریواستیگمین و گالانتامین تحت تأثیر کافئین قرار می‌گیرند. کافئین موجود در قهوه سد خونی مغزی را تقویت می کند و ممکن است اثرات داروها بر مغز را کاهش دهد.

داروهای آلزایمر با حفظ انتقال دهنده عصبی استیل کولین عمل می‌کنند و نوشیدن مقادیر زیاد قهوه این اثر محافظتی را مختل می‌کند.

داروی آسم

آسم یک بیماری مزمن است که ریه‌های شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و راه‌های هوایی شما را ملتهب و تحریک می‌کند.

نوشیدن قهوه یا سایر نوشیدنی های کافئین دار می تواند خطر این عوارض را افزایش دهد.

قهوه همچنین می‌تواند میزان جذب و مفید بودن دارو را برای بدن شما کاهش دهد.

داروی پوکی استخوان

 میلیون ها نفر از پوکی استخوان رنج می‌برند و این بیماری در زنان به ویژه زنانی که یائسگی زودرس را پشت سر می‌گذارند بیشتر دیده می‌شود.

داروهایی مانند risedronate یا ibandronate از پوکی استخوان پیشگیری و درمان می‌کنند و نباید همزمان با قهوه مصرف شوند زیرا اثربخشی دارو را کاهش می‌دهند.

پزشکان توصیه می‌کنند این داروها را قبل از خوردن یا آشامیدن هر چیزی مصرف کنید و قرص را فقط با آب ساده بشویید. این به بدن شما اجازه می دهد تا مقدار کامل دارو را به حداکثر برساند.

گفتنی است که اگر قهوه را با چنین داروهایی نوشیدید، اثربخشی آن ممکن است بیش از ۵۰ درصد کاهش یابد.

دارو‌های ضد افسردگی

قهوه می‌تواند بر نحوه استفاده بدن از داروهای ضد افسردگی تأثیر بگذارد؛ برخی از این داروها مانند فلووکسامین، آمی تریپتیلین، اس سیتالوپرام و ایمی پرامین ممکن است به طور متفاوتی متابولیزه شوند، به ویژه اگر همراه با مقادیر زیاد قهوه مصرف شوند.

قهوه می‌تواند مقدار دارویی را که بدن شما جذب می‌کند کاهش دهد. بهتر است داروی خود را مصرف کنید و برای مدتی قهوه ننوشید.

دارو‌های ضد روان پریشی

داروهایی که روان پریشی را درمان می‌کنند عبارتند از فنوتیازین، کلوزاپین، هالوپریدول و الانزاپین.

قهوه می‌تواند باعث شود بدن شما داروهایی را که روان پریشی را درمان می‌کنند، کمتر از حد معمول جذب کند.

مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از داروهایی که روان پریشی را درمان می‌کنند مانند از فنوتیازین، کلوزاپین، هالوپریدول و الانزاپین، در حضور قهوه به طور متفاوتی توسط بدن متابولیزه یا تجزیه می‌شوند.

داروی فشار خون

نوشیدن قهوه در حین مصرف داروهای فشار خون مانند فلودیپین ممکن است باعث شود بدن شما دارو را کمتر جذب کند. حتی ممکن است تمام مزایای دارو را دریافت نکنید.

ملاتونین

کافئین موجود در قهوه برعکس ملاتونین عمل می‌کند و می‌تواند شما را هوشیارتر و سخت‌تر به خواب رفتن کند.

به معنای دیگر، نوشیدن قهوه می‌تواند تولید ملاتونین را در بدن شما مهار کند و این هورمون را کاهش دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-08-22 14:33

افزودن دیدگاه جدید