کد مطلب: 

267710

بازتاب شیوع سرخک در ایران در یک رسانه خارجی

ده‌ها مورد سرخک در ایران گزارش شده که علت آن هجوم مهاجران افغان است.
بازتاب شیوع سرخک در ایران در یک رسانه خارجی

به گزارش سیتنا از Iran Front Page، معاون وزیر بهداشت ایران می‌گوید ۱۶۴ مورد سرخک در کشور شناسایی شده که علت آن هجوم مهاجران افغان به ایران است.

کمال حیدری گفت: ورود اتباع افغانستانی به ایران و حضور آنها در شهرهای مختلف باعث نگرانی شده و مواردی از سرخک در آن مناطق گزارش شده است.

حیدری با بیان اینکه شیوع این بیماری، تلاش‌های ایران برای مهار سرخک را تهدید می‌کند، گفت: باید برای خارجی‌ها طرح واکسیناسیونی در نظر گرفته شود تا سطح تلقیح در برابر این بیماری افزایش یابد.

افغانستان در آغاز سال ۲۰۲۱ با شیوع مجدد سرخک روبه‌رو بوده و از ژانویه ۲۰۲۱ تا ۱۳ مارس ۲۰۲۲، ۴۸هزار و ۳۶۶ مورد و ۲۵۰ مورد مرگ گزارش شده است. تنها در سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۸هزار مورد ابتلا و ۱۴۲ کودک بر اثر سرخک در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

پوشش کم روتین واکسیناسیون سرخک ۶۶ درصد و فاصله زمانی طولانی‌تر از زمان کمپین پیگیری سرخک در سال ۲۰۱۸ منجر به افزایش تعداد کودکان مبتلای زیر ۵ سال بدون واکسن سرخک شده است.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است. کودکان خردسال واکسینه‌نشده بیشتر در معرض خطر هستند. سرخک شدید در میان کودکان کم‌تغذیه، به‌ویژه آن‌هایی که ویتامین A کافی ندارند، یا آن‌هایی که سیستم ایمنی‌شان در اثر بیماری‌های دیگر ضعیف شده است، بیشتر است.

بهترین راه برای حافظت از سلامت مردم، به ویژه کودکان، در برابر سرخک، تقویت ایمن‌سازی معمول است تا اطمینان حاصل شود که حداقل ۹۵درصد از جمعیت دو دُز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2022-04-08 09:38

افزودن دیدگاه جدید