کد مطلب: 

206871

با وقت گذراندن در طبیعت، از تصویر خود راضی‌تر شوید

همه افراد تصویری از بدن خود در ذهنشان دارند و بسته به قرارگیری در موقعیت‌های مختلف، به طور مستمر در حال بازاندیشی و ارزیابی بدن خود در نگاه دیگران هستند. از سوی دیگر، می‌دانیم که لذت بردن از هوای پاک می‌تواند برای سلامت جسمی و بهبود وضعیت روانی شما سودمندی باورنکردنی به همراه داشته باشد. اما آیا بهتر نیست این هوای پاک را در دل طبیعت پیدا کنیم؟ چه بسا این کار به سود بدنمان نیز باشد.
با وقت گذراندن در طبیعت، از تصویر خود راضی‌تر شوید

به گزارش شفقنا زندگی به نقل از ایندیپندنت، مطالعه ای جدید در زمینه تصویر ما از بدنمان نشان داده است که فواید مام طبیعت یا زمین برای بدن شما بسیار فراتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می کرده اید. در واقع اگر با کمبود اعتماد به نفس در مورد بدنتان دست و پنجه نرم می کنید رفتن به یک پیاده روی سریع در جنگل می تواند به افزایش عزت نفس شما کمک کند.

محققان چند دانشگاه در بریتانیا به مطالعه تأثیری پرداخته اند که مواجه شدن با طبیعت بر افراد دچار عدم امنیت بدنی دارد. آنها در مجموع پنج مطالعه انجام دادند که سه مورد از آنها با ارائه عکس هایی از محیط های طبیعی و ساخته شده به دانش جویان بریتانیایی دانشگاه این افراد را ارزیابی کردند. ددر مطالعه چهارم شرکت کنندگان به پیاده روی در محیط طبیعی یا مصنوعی می رفتند و در مطالعه پنجم، افرادی که به اختیار خودشان به منطقه سرسبزی رفته بودند در این آزمون ثبت نام کرده و مورد سنجش قرار می گرفتند.

نتایج تمام پنج مطالعه نشان داد که گذراندن وقت بیشتر در طبیعت می تواند منجر به افزایش تصویر مثبت ما از بدنمان شود. محققان توضیح می دهند که چرا این مطالعه به چنین نتایجی منجر شده است: «چندین دلیل وجود دارد که چرا مواجهه با طبیعت می تواند این تأثیر را بر تصویر مثبت ما از بدن داشته باشد. شاید بتوان چنین توضیح داد که طبیعت موجب فاصله دادن افراد، هم از نظر جسمی و هم ذهنی، از موقعیت های متمرکز بر ظواهر می شود؛ موقعیت هایی که یکی از دلایل اصلی ایجاد تصویر منفی از بدن هستند.

همچنین این احتمال هم وجود دارد که مواجه شدن با محیط زیست هایی که سرشار از عمق و پیچیدگی هستند افکار منفی مرتبط با ظاهر ما را محدود می کند. اما به طور خاص تر، محیط های طبیعی بدون آنکه تلاش ویژه ای از شما طلب کند، توجه شما را جلب می کند؛ فرایندی که به عنوان «افسون نرم» شناخته می شود. این موضوع اغلب با احساس های خوشایند همراه می شود، نظیر هنگامی که شما به چشم انداز یک غروب خورشید توجه می کنید.

به گفته محققان این نکته نیز بسیار مهم است که وقت گذراندن در خارج از شهر و منزل می تواند افراد را تشویق کند که قدردانی بیشتری نسبت به توانایی عملکرد شگفت انگیز بدنشان داشته باشند درحالی که ممکن است با ظاهر فیزیکی و جسمی آن در تضاد باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-01-28 10:50

افزودن دیدگاه جدید