کد مطلب: 

194737

زیان انباشته بیمه سلامت 60 هزار میلیارد ریال است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: زیان انباشته شده بیمه سلامت تا آخر سال گذشته به 60 هزار میلیارد ریال رسید که پیش بینی می شود تا پایان امسال این میزان به بیش از 120 هزار میلیارد ریال برسد.
زیان انباشته بیمه سلامت 60 هزار میلیارد ریال است

به گزارش سیتنا، محمدجواد کبیر در دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران در اردبیل افزود: تا پایان سال 93 زیان انباشته شده سازمان بیمه سلامت 20 هزار میلیارد ریال بود.
وی اظهار کرد: این در حالی است که 95 درصد منابع بیمه سلامت از درآمدهای عمومی تامین می شود که باید برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آن همه دست اندرکاران تلاش کنند.
کبیر بیان کرد: دولت ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر کدام به نوعی برای توسعه عدالت اجتماعی قدم هایی برداشتند که احداث 18 هزار خانه بهداشت در بین سال های 64 تا 67 هم در همین راستا بود اما همواره در این امر با چالش ها و دغدغه هایی روبه رو بودند.
وی اضافه کرد: اوج افتخار دولت یازدهم در کنار سایر خدمات توجه به حوزه نظام سلامت و بهداشت بود تا سطح سلامتی مردم ارتقا یابد به طوری که همه از آن به عنوان یک کار بزرگ و قابل تقدیر یاد می کنند.
کبیر ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم سازمان بیمه سلامت وظیفه داشت تا کل جمعیت بیمه نشده کشور را بیمه کند.
وی افزود: با مطالعات انجام شده مشخص شد بیش از 10 میلیون نفر را سازمان باید بیمه کند که بار مالی این طرح 22 هزار میلیارد ریال بود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به این که 86 درصد بیمه شدگان سازمان جمعیت حاشیه شهر و قشر مستضعف و آسیب پذیر هستند، گفت: این میزان بعد از افزایش 44 درصدی تعرفه ها به 37 هزار میلیارد ریال رسید .
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی مردم کاهش و هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی افزایش یافت و استقبال مردم از مراکز درمانی دولتی بیشتر شد.
وی اضافه کرد: این کار باعث رنجش مراکز درمانی بخش خصوصی شد و حتی بعضی تصور کردند بخش خصوصی و دولتی در تقابل هستند اما سعی شد با ارائه بسته های حمایتی در بخش بهداشت و درمان شاهد پوشش بیمه ای نظام فراگیر باشیم.
دوازدهمین همایش سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران از 27 تا 29 مهرماه به مدت سه روز در اردبیل با هدف بررسی دستاوردهای اجرای بیمه همگانی و طرح تحول سلامت و نیز ارائه راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در سازمان بیمه سلامت برگزار می شود.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-19 00:21

افزودن دیدگاه جدید