کد مطلب: 

10985

انتشار تصاویر نامتعارف از مسابقات بانوان در رسانه‎ها!

انتشار تصاویر نامتعارف از مسابقات بانوان در رسانه‎ها!

برخی رسانه ها برای ارائه گزارش ورزش بانوان، تنها به خاطر حساسیت مخاطب اقدام به انتشار گسترده عکس های بانوان مسلمان و مومنی می‌کنند که اگرچه در ظاهر موی خود را پوشانده اند، اما شرایط فیزیکی در هنگام ورزش و نوع لباس، زنندگی خاصی دارد که اتفاقا این خود، موضوع پوشش و اصل حجاب در اسلام است.

 

به گزارش سرویس گوناگون سیتنا به نقل از رویش نیوز، بانوان محجبه ای که خود در بیرون از زمین شاید پوشش کامل اسلامی دارند، اما برخی سایتهای خبری از غفلت آنها در زمان ورزش سوءاستفاده کرده و به بهانه پوشش خبری بازی، اقدام به انتشار تصاویر آنها می کنند. آن چه که مشخص است این نکته است که شاید در ملل غیر مسلمان انتشار این نوع گزارش ها(و حتی بدتر از آنها) امری طبیعی و غیرعادی نیست، اما در یک جامعه مسلمان، همین مورد می‌تواند جرقه ای برای ویرانی پس از آن باشد اگر خودش باعث گناه نشود.

 

حفظ حریم زن وخانواده و برخورد با تعدی کنندگان به حریم عفت و حیا(بنا به نوع، هدف و میزانش) جزء خطوط قرمز کشور اسلامی محسوب می‌شود. لذااین خیانت عمدی باشد یا سهوی قطعا باید مورد پیگرد قوه قضائیه قرار گیرد و اگر این نوع پوشش خبری شرعا و قانونا خلاف نیست، باید توسط مسئولان رسما اعلام رسانه ای گردد.

 

چند روز پیش برخی از رسانه ها اقدام به انتشار گزارش های تصویری از مسابقات والیبال بانوان محترم مسلمان ایرانی کردند. البته پیش از این گزارش هایی از این مسابقات و کلا ورزش بانوان منتشر می گردید لیکن از نمایی که منافی عفت و پاکدامنی ورزشکاران محترم و همچنین عفت عمومی جامعه نباشد، لیکن اینبار تصاویری که توسط یکی از خبرگزاری ها منتشر شده بود کاملا شفاف و از نزدیک تهیه شده و جای تعجب دارد که وقتی ورود مردان به میدان های ورزشی بانوان ممنوع است، پس دیدن تصاویر با جزئیات نیز برای مردان ممنوع باید باشد.

 

بی دقتی مسئولین این خبرگزاری و سایت های دیگری که به بازنشر این گزارش های تصویری پرداختند موجب هتک حرمت به بانوان ورزشکاری می شود که رعایت حجاب کامل بیرون از میدان ورزشی را وظیفه خود می دانند و به آن مقیدند.

 

البته خاطر نشان می شود، در اینجا نفس ورزش قهرمانی برای بانوان مسلمان (با حفظ شرایط حجاب)مورد نقد نیست بلکه نوع رفتار رسانه ها در رابطه با پوشش خبری و تصویری از مسابقات مورد نقد است و امید است اصلاح شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-11-25 18:13

افزودن دیدگاه جدید