کد مطلب: 

293982

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با سیتنا: شهرداری‌ها در صدور مجوز برای توسعه شبکه فیبرنوری همکاری کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: ضرورت دارد که شهرداری‌ها در روند صدور مجوزها برای توسعه شبکه فیبرنوری همکاری لازم را داشته باشند؛ چراکه شبکه فیبرنوری از زیرساخت‌های اساسی کشور است.
الهویردی دهقانی

به گزارش سیتنا، بر اساس ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی به دولت، شهرداری‌های سراسر کشور و وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند تا برای تسریع و تسهیل سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبرنوری، حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت تقاضای اپراتور معرفی شده از سوی وزارت ارتباطات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجوز حفاری و نصب تجهیزات در معابر شهری و خارج از شهر را صادر کنند.

پس از تأسیس صندوق توسعه فیبرنوری، مانده حساب توسعه شبکه فیبرنوری در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور باید به حساب این صندوق انتقال پیدا کند. ضمن اینکه مبالغ کمک پرداختی به اپراتورهای ارتباطی از محل منابع این صندوق معاف از مالیات محسوب می‌شود.

دکتر الهویردی دهقانی در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون نقش شهرداری ها در پیشبرد پروژه فیبرنوری برای خدمت رسانی بهتر به مردم، گفت: شبکه فیبرنوری یکی از زیرساخت های مهم ارتباطی است.

وی ادامه داد: در همه صنایع و خدمات، نیاز به اینترنت پرسرعت و ارتباطات افزایش یافته است و در همه شهرها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم، این پروژه باید توسعه یابد که امری ضروری است.

دهقانی، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید توسعه این شبکه و جایگزینی آن با شبکه سنتی را با زیرساخت ها لازم بررسی کنند، کمااینکه در بحث صدور مجوزها و ارتباطات با کیفیت تر، همکاری لازم را داشتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ضروری است، چراکه در عرصه های دیگر به فضای ارتباطات نیاز داریم و شبکه فیبرنوری از زیرساخت های اساسی کشور است.

گفتنی است؛ در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ میزان پوشش در پروژه فیبرنوری و منازل و کسب و کارها از هفت میلیون گذشت و پیش بینی می‌شود با اقدام راهگشای مجلس شورای اسلامی، این میزان در پایان سال جاری دو برابر میزان کنونی شود و تعداد خانوارهای متصل هم به سرعت افزایش یابد.

انتهای پیام

گزارش از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-04-29 14:25

افزودن دیدگاه جدید