کد مطلب: 

293039

نحوه مدیریت و اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک MikroTik

بهترین راه اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک کدام است؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این سوال را بررسی کنیم.
نحوه مدیریت و اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک MikroTik

گزارش آگهی/ آیا شما هم به دنبال محدودیت پهنای باند در میکروتیک هستید؟ حتما می دانید که روتر و اکسس پوینت تولید شده توسط برند های مطرحی همچون میکروتیک، در کنار سوئیچ‌های شبکه و غیره همواره گزینه خوبی برای راه اندازی و مدیریت شبکه های کامپیوتری مختلف به حساب می آیند. با استفاده از تجهیزات تولید شده توسط این برند، شما به راحتی می توانید نسبت به انجام فعالیت های مختلف اقدام نمایید. به صورت کلی، ابزار های تولید شده توسط برند میکروتیک قابلیت شخصی سازی زیادی را در اختیار شما می گذارند. با استفاده از این تجهیزات، شما می توانید قسمت های مختلف شبکه خود را تحت کنترل در آورید.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در انجمن میکروتیک، مدیریت پهنای باند و اعمال محدودیت روی آن کار پیچیده ای به حساب نمی آید. با دنبال کردن چند مرحله ساده، شما می توانید نسبت به کنترل وضعیت پهنای باند شبکه خود اقدام نمایید. البته که افراد در این زمینه می توانند با چند سوال مهم مواجه شوند. مثلا تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که چرا باید پهنای باند را محدود کرد؟ یا بهترین روش موجود برای اعمال محدودیت روی پهنای باند شبکه کدام است؟ با ما در ادامه همراه شوید تا پاسخ این سوالات را زیر ذره بین ببریم.

ایجاد محدودیت پهنای باند در میکروتیک چه ضرورتی دارد؟

بیایید کارمان را با پاسخ به یک سوال ساده شروع کنیم: چرا محدودیت پهنای باند در میکروتیک اهمیت زیادی دارد؟ به صورت کلی، گاهی اوقات شما بر اساس میزان پهنای باند نسبت به پرداخت هزینه اشتراک اقدام می نمایید. در این شرایط بودجه محدود و پهنای باند هم محدود می باشد. حال باید بتوانید روشی را به کار گیرید تا پهنای باند را به درستی میان همه کاربران تقسیم نماییم. لینک های پشتیبان از جمله متغیر های مهم و کلیدی به حساب می آیند که محدودیت های تعریف شده در این زمینه را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

نحوه مدیریت و اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک MikroTik

از جمله دیگر عواملی که می توانند اهمیت محدودیت پهنای باند در میکروتیک را چند برابر کنند شامل سرعت آپلود و دانلود، سرعت استریم، میزان بهینه بودن شبکه و نوع تجهیزات به کار رفته در آن هستند. پس در برخی از پروژه ها، اعمال محدودیت روی پهنای باند برای کاهش فشار روی سیستم ها و کم کردن هزینه ها اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر شما به این مسئله توجهی نداشته باشید، با چالش های متعددی هنگام راه اندازی شبکه و مدیریت آن مواجه خواهید شد. پس به همه علاقه مندان ایجاد یک شبکه توصیه می شود تا بر اساس شرایط خود بهترین روش مدیریت پهنای باند را به کار گیرند.

بررسی مزایای محدود کردن پهنای باند شبکه

محدودیت پهنای باند در میکروتیک یک سری مزایای خاص را به همراه دارد. با این کار شما می توانید نیاز های مشتریان را خیلی راحت تر رفع نمایید. بیایید فرض کنیم که شما پهنای باند محدودی دارید و به دنبال تقسیم آن میان چند کاربر سازمانی و عادی هستید. در این شرایط اعمال محدودی برای کاربرانی که عادی هستند، مزایای بیشتری را برایتان به همراه خواهد داشت. این در حالی است که کاربران سامانی به پهنای باند بیشتری نیاز داشته و می توانند رضایت بالایی از سرویس های شما داشته باشند.

جدا از این مسئله، محدودیت پهنای باند اینترنت در میکروتیک، از نظر هزینه ای هم مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد. همانطور که گفتیم، در خیلی از پروژه ها فروشندگان هزینه پهنای باند را به صورت مجزا محاسبه می نمایند. حال اگر شما آن را محدود کنید، پهنای باند اضافی ندارید و هزینه هایتان را نیز خیلی بهتر مدیریت خواهید کرد. پس اعمال محدودیت در پهنای باند یک شبکه، مسئله ای غیر قابل اجتناب به حساب می آید.

نحوه اعمال محدودیت پهنای باند اینترنت در میکروتیک

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید به روند ایجاد محدودیت پهنای باند در میکروتیک بپردازیم. اعمال محدودیت روی شبکه های فعال در میکروتیک، کار دشواری نیست. با استفاده از چند مرحله ساده، شما می توانید پهنای باند هاست های مختلف را کنترل کنید. برای دنبال کردن این پروسه، در اولین مرحله شما باید به سراغ تنظیمات میکروتیک خود بروید. تنظیمات را باز کنید. از منوی Winbox، وارد Queues شوید. از قسمت Queues، Simple Queues را باز کنید. در مرحله سوم شما باید یک Queue جدید را ایجاد نمایید.

نحوه مدیریت و اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک MikroTik

یک نام فرضی مثل Queue1 را برای آن در نظر بگیرید. سپس آدرس آی پی مد نظر خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که پهنای باند آی پی وارد شده در این قسمت، محدود می شود. پس باید آی پی را به صورت دقیق وارد نمایید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. در مرحله بعد شما باید Max Limit برای آپلود و دانلود را به صورت کامل مشخص نمایید. اگر شما به دنبال اعمال محدودیت 512 کیلوبایتی هستید، می توانید عبارت 512K را درج کنید. در نهایت با انتخاب Apply و OK تغییرات اعمالی شما در شبکه ذخیره می شوند.

نکات مهم برای اعمال محدودیت پهنای باند در میکروتیک

کاربرانی که به دنبال ایجاد محدودیت پهنای باند در میکروتیک هستند، باید چند نکته مهم و کلیدی را به خاطر بسپارند. اولین نکته به مراحل موجود در این پروسه اشاره دارد. بسته به نوع روتری که شما از آن استفاده می نمایید، مراحل مورد نیاز برای اعمال محدودیت پهنای باند هم متغیر خواهد بود. پس برای کسب اطلاعات بیشتر، شما باید مدل دقیق روتر یا تجهیزات شبکه خود را جستجو نمایید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید. خیلی از کاربران با اعمال تنظیمات اشتباهی، عملکرد روتر خود را با مشکل یا اختلال مواجه کرده اند.

دومین نکته به تخصص و دانش در حوزه شبکه اشاره دارد. مدیریت شبکه های کامپیوتری، کار راحتی به حساب نمی آید. جدا از نیاز به دانش فراوان، علاقه مندان به فعالیت در حوزه مدیریت شبکه های کامپیوتری لزوما باید مقداری زمان با ارزش خود را صرف شرکت در دوره های عملی مختلف نمایند. پس اگر شما دانش کافی برای مدیریت شبکه های کامپیوتری را ندارید، بهتر است تنظیمات روتر میکروتیک را بهم نریزید. استفاده از خدمات بهترین کارشناسان فعال در این زمینه، همواره روی بازدهی شبکه شما موثر است. عدم توجه به این مسئله در برخی از مواقع هزینه های سنگینی را روی دست شما می گذارد. پس با مدیریت بهینه روتر، شما هم هزینه هایتان را کاهش می دهید و هم کیفیت شبکه را بالا می برید.

در نهایت، آخرین مسئله ای که در این زمینه مطرح می شود به ساختار کلی شبکه شما اشاره دارد. قطعا مثال گفته شده برای یک شبکه ساده است. اگر شما به دنبال اعمال محدودیت روی چند آی پی و شبکه های پیچیده تر هستید، لزوما باید ابزار های متنوع تری را نیز به کار گیرید. مد نظر قرار دادن همه این نکات اهمیت زیادی دارد.

بهترین راه خرید تجهیزات میکروتیک کدام است؟

آیا شما هم به دنبال خرید تجهیزات مدیریت شبکه هستید؟ حتما می دانید که روتر ها و سوییچ های عرضه شده توسط برند های مطرحی همچون میکروتیک، در فروشگاه های زیادی عرضه می شوند. علاقه مندان به خرید تجهیزات شبکه لزوما باید مقداری وقت با ارزش خود را صرف یافتن بهترین شرکت های عرضه کننده نمایند. خرید تجهیزات شبکه میکروتیک از بهترین فروشندگان ایرانی همچون مرکز عرضه هامین، به شما اجازه می دهد تا هم هزینه هایتان را کاهش دهید و هم بازدهی تان را چند برابر نمایید.

فروشگاه هامین یکی از مطرح ترین و خوش نام ترین فروشگاه های سوم شخص ایرانی فعال در زمینه عرضه تجهیزات امنیتی و مدیریت شبکه به حساب می آید. خدمات و محصولات عرضه شده توسط هامین همواره سطح کیفیتی فوق العاده ای داشته و شما می توانید با خیال راحت آنها را به کار گیرید. مجموعه هامین یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده است. تنوع محصولات، قیمت مناسب، پشتیبانی فوق العاده و خدمات پس از فروش عالی از جمله مهم ترین ویژگی های کلیدی این مجموعه به حساب می آیند. پس اگر شما هم به دنبال خرید تجهیزات شبکه میکروتیک هستید، می توانید هم اکنون و با خیال راحت خدمات هامین را به کار گیرید.

با خرید روتر یا سوییچ میکروتیک از بهترین عرضه کنندگان ایرانی، شما هم هزینه های خود را کاهش می دهید و هم بازدهی دریافتی تان را چند برابر می کنید. فروشگاه های مطرح و شناخته شده ای همچون هامین گزینه خوبی برای خرید تجهیزات مدیریت شبکه به حساب می آیند. که همواره با تضمین ارائه شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. این فروشگاه حرفه ای، با کیفیت ترین روتر ها و تجهیزات برند میکروتیک را برای فروش آماده کرده است. پس برای خرید این تجهیزات پر اهمیت، شما می توانید هم اکنون و با خیال راحت، از وب سایت www.haamin.ir اقدام به تهیه محصولات و خدمات مورد نظر خود نمائید

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-04-06 10:50

افزودن دیدگاه جدید