کد مطلب: 

292817

کشف یک شبکه تبلیغاتی روسیه توسط جمهوری چک

سازمان امنیت جمهوری چک اعلام کرد که یک شبکه تبلیغاتی روسیه را که در انتخابات اتحادیه اروپا دخالت داشتند، شناسایی کرده است.
شبکه تبلیغاتی روسیه

به گزارش سیتنا به نقل از یورونیوز، سازمان امنیت جمهوری چک یک شبکه تبلیغاتی روسیه را که در انتخابات اتحادیه اروپا دخالت داشتند، شناسایی کرد. چک همچنین مدودچوک، اولیگارش روس را که شبکه وابسته به روسیه را اداره می‌کرده در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

پتر فیالا، نخست‌وزیر چک گفت که این اطلاعات برای منصرف کردن اتحادیه اروپا از ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین بوده است.

دولت چک اکنون گردانندگان وبسایت صدای اروپای آزاد (Voice of Europe) را در فهرست تحریم‌های ملی خود قرار داد. 

به گفته فیالا، سرویس اطلاعات امنیتی چک کشف کرده است که این شبکه طرفدار روسیه در حال انجام فعالیت‌هایی است که پیامدهای جدی برای امنیت جمهوری چک و اتحادیه اروپا به همراه دارد.

این شبکه در قلمرو اتحادیه اروپا علیه تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین فعالیت می‌کرده است. دامنه فعالیت‌های این گروه حتی به پارلمان اتحادیه اروپا نیز رسیده است.

به گفته وزارت امور خارجه چک، تصمیم برای قرار دادن صدای اروپا در فهرست تحریم ها به حفاظت از فرآیندهای دموکراتیک قبل از انتخابات پارلمان اروپا کمک می‌کند.

جمهوری چک، مدودچوک را که از افراد معتمد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه محسوب می‌شود، در فهرست تحریم‌های خود قرارداده است.

روزنامه "دنیک ان" چک گزارش داده است که شبکه روسی اظهاراتی از سیاستمداران را منتشر کرده است که از اتحادیه اروپا خواسته‌اند به کمک‌های خود به اوکراین پایان دهند.

برخی از سیاستمداران اروپایی که با سایت خبری "صدای اروپا" همکار می‌کردند از روسیه پول می‌گرفتند. در برخی موارد، مبلغ پرداخت‌شده برای کمپین‌های انتخاباتی آنها استفاده می‌شده است. 

هفته‌نامه آلمانی "اشپیگل" گزارش داده است که چندین سرویس اطلاعاتی اروپایی در افشای عملیات نفوذ روسیه و شبکه تبیلغاتی این کشور در چک دست داشته‌اند. گفته می‌شود این مبالغ به صورت نقدی یا از طریق ارز دیجیتال پرداخت شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-03-30 11:05

افزودن دیدگاه جدید