کد مطلب: 

292685

رقابت ب‌ام‌و با تسلا با تولید خودرو شاسی‌بلند برقی

با آغاز تولید انبوه خودرو برقی آیند‌ه‌نگر ب‌ام‌و Vision Neue Klasse X در سال ۲۰۲۵، خط تولید خودرو‌های الکتریکی ب‌ام‌و گسترش پیدا می‌کند و این خودرو جدید با سایر خودروهای برقی مانند تسلا مدل وای (Model Y) رقابت خواهد کرد.
خودرو شاسی‌بلند برقی

به گزارش سیتنا به نقل از بیزنس اینسایدر‌، ب‌ام‌و از  Vision Neue Klasse X، خودرو برقی آیند‌ه‌نگر، رونمایی کرد. این خودرو جدید با سایر خودروهای برقی مانند تسلا مدل وای (Model Y) رقابت خواهد کرد.

با آغاز تولید انبوه این خودرو در سال ۲۰۲۵، خط تولید خودرو‌های الکتریکی ب‌ام‌و گسترش پیدا می‌کند.

مدل اکس این خودرو یک نمونه بزرگ‌تر از خودرو‌های شاسی‌بلند است که با خودروهای برقی دیگر مانند تسلا، مدل وای، رقابت می‌کند.

اولیور سیپس، رئیس هیئت مدیره شرکت ب‌ام‌و، می‌گوید که در حال بازتعریف نشان تجاری ب‌ام‌و است.

در این خودرو مشخصه کلاسیک ب‌ام‌و یعنی صفحه مشبک دوتایی بیضی‌شکل کنار هم در جلو که به مدت تقریبا ۹۰ سال نشان ب‌ام‌و بوده است و همچنین چراغ‌های دوتایی جلو، حفظ می‌شوند.

ب‌ام‌و نرم‌افزار جدیدش را «ابر مغز» (Super Brain) نامیده است. این ابر‌مغزها سیستم‌های رایانه‌ای با کارایی بالا به‌شمار می‌روند که باعث می‌شوند رانندگی با این خودرو راحت‌تر و کارآمدتر باشد.

این خودرو هم با برق شارژ می‌شود و هم می‌تواند برق تامین کند. به این ترتیب شارژ دوسویه دارد؛ یعنی هم برق را دریافت می‌کند و هم می‌تواند آن را برای تامین مجدد برق خانه یا شبکه برق ذخیره کند.

خودرو شاسی‌بلند برقی

این شرکت در بیانیه‌ای گفت که کاربران می‌توانند از این قابلیت خودرو برای شارژ دوچرخه‌ برقی یا برق مورد نیاز تجهیزات الکتریکی هنگام اقامت در دل طبیعت (کمپینگ) بهره‌‌‌مند شوند.

سرعت شارژ هم ۳۰ درصد بهبود یافته است و خودرو برای طی کردن مسافت ۳۰۰ کیلومتری، تنها باید۱۰ دقیقه شارژ شود.

 همچنین قابلیت دید سراسرنما ب‌ام‌و (Panoramic Vision) اطلاعات کلیدی را روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

رانندگان می‌توانند دید سراسرنما (پانورامیک) را از طریق کنترل صوتی فعال و با صفحه کنترل مرکزی نمایش، خودرو را مدیریت کنند. کاربران همچنین می‌توانند صداهای شخصی‌سازی‌شده خودرو را با استفاده از فرمان تنظیم کنند.

اولین خودروهای این مجموعه در سال ۲۰۲۵ در کارخانه «پلنت دبرسن» (Plant Debrecen) مجارستان تولید خواهد شد.

شرکت ب‌ام‌و هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این خودرو منتشر نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (2 رای)
سیتنا 3
2024-03-26 10:02

افزودن دیدگاه جدید