کد مطلب: 

292019

ایلان ماسک: به هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری [آمریکا] کمک مالی نمی‌کنم

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، گفت که در انتخابات امسال به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری یا جو بایدن، رییس‌جمهوری دموکرات، کمک مالی نخواهد کرد.
ایلان ماسک: به هیچ‌کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری [آمریکا] کمک مالی نمی‌کنم

به گزارش سیتنا، روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ روز یکشنبه گذشته، ۱۳اسفند، در فلوریدا با ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، ملاقات کرد.

نیویورک‌تایمز خبر خود را به نقل از سه نفری که در جلسه خصوصی ترامپ و ماسک حضور داشته‌اند منتشر کرده و نوشته بود رییس‌جمهوری سابق جمهوری‌خواه به دنبال تزریق پولی عمده به کارزار انتخاباتی خود است.

با این حال، ایلان ماسک روز چهارشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت:«صرفاً برای شفافیت، من به هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده کمک مالی نمی‌کنم.»

در سال ۲۰۲۲، ماسک از آمریکایی‌ها خواست تا در انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده، کنگره‌ای جمهوری‌خواه را انتخاب کنند تا تعادل ایجاد شود.

ایلان ماسک همچنین در شبکه ایکس گفته است که بایدن مهاجران را تشویق می‌کند که به ایالات متحده بیایند تا بتوانند به دموکرات‌ها رای دهند، حتی اگر افراد بدون تابعیت ایالات متحده واجد شرایط رای دادن در انتخابات فدرال نیستند.

ماسک با ثروت خالصی که مجله فوربس آن را حدود ۲۰۰ میلیارد دلار تخمین زده است، منابعی را دارد که تقریباً به تنهایی مزیت مالی عظیمی را که انتظار می‌رود بایدن و حامیانش نسبت به ترامپ در مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ داشته باشند، جبران کند .

ماسک مدت‌هاست که می‌کوشد خود را از نظر سیاسی مستقل معرفی کند و به نوشته نیویورک‌تایمز در گذشته هم اگرچه کمک‌های مالی خود به‌طور مساوی بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم می‌کرد، اما پول چندانی را در رقابت‌های ریاست جمهوری هزینه نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-07 15:58

افزودن دیدگاه جدید