کد مطلب: 

291389

ببینید| تشریح جزئیات جدید از احتمال رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تمامی پلتفرم‌‌های خارجی، در صورت پذیرش روش‌های اعلام شده، می‌توانند در کشور به صورت قانونی و رسمی فعالیت داشته باشند.
ببینید| تشریح جزئیات جدید از احتمال رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی

به گزارش سیتنا، در پی مصوبه‌ای که ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ از سمت شورای عالی فضای مجازی درخصوص دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌‌های پرطرفدار خارجی ابلاغ شد؛ سید محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: سکوهای خارجی فیلتر شده به سه روش می‌توانند در کشور رفع فیلتر شوند؛ روش اول پذیرش رسمی قوانین کشور توسط پلتفرم است. روش دوم ارتباط مجموعه‌های خصوصی با پلتفرم‌ها می‌باشد و روش سوم ایجاد پوسته‌هایی که بتوانند قوانین کشور را رعایت کرده و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

در همین راستا، حسین دلیریان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تهران 20 پیرامون احتمال رفع فیلتر پلتفرم‌های خارجی، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی تمامی پلتفرم‌‌های خارجی، در صورت پذیرش روش‌های اعلام شده، می‌توانند در کشور به صورت قانونی و رسمی فعالیت داشته باشند.

وی، ادامه داد: اکنون اینکه بر کدام پلتفرم‌‌ خارجی می‌توان درگاه حکمرانی پذیر ایجاد کرد را بر عهده بخش خصوصی و حتی شرکت‌های داخلی و خارجی قرار داده‌ایم تا در حوزه فناوری پوسته‌هایی ایجاد کنند که بتوان این کار را پیش برد و ما به عنوان سیاست‌گذار با اعطای مجوز دسترسی قانونی را ایجاد کردیم و موافق استفاده از این سکوهای پرمخاطب هستیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-21 09:18

افزودن دیدگاه جدید