کد مطلب: 

291363

انجمن‌های علمی؛ بهترین ظرفیت علم و فناوری کشور

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: انجمن‌های علمی بهترین ظرفیت علم و فناوری کشور هستند و می‌توانند در حل مسائل کشور بسیار اثرگذار باشند.
علم و فناوری

به گزارش سیتنا، مهدی بادپا در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند و این ظرفیت را دارند که راوی پیشرفت‌های علمی این مرز و بوم باشند و همچنین در توسعه ارتباط‌ها با نهادهای مختلف و ایجاد و ارتباط با ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه گام بردارند.

وی اظهار کرد: تقریبا ۷ هزار انجمن علمی،۷ هزار کانون انجمن علمی، ۵ هزار نشریه دانشجویی، ۲ هزار دفتر بسیج و بیش از ۷۰۰ تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف کشور وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بیان کرد: اگر ۷ هزار انجمن علمی فعال شوند و بتوانند در رشته خود مسئله مرتبط با رشته‌های خود را احصا کرده و روی کاربردی کردن رشته‌های خود تلاش کنند بی‌شک اقدامات خوبی در حوزه علم و فناوری شکل خواهد گرفت.

وی افزود: جهان امروز جهان رقابت در عرصه علم و فناوری است و انجمن‌های علمی بهترین ظرفیت علم و فناوری کشور هستند و می‌توانند در حل مسائل کشور بسیار اثرگذار باشند.

این مسئول ابراز کرد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و ما طبق بیانات رهبر انقلاب اگر بخواهیم از اقتصاد نفتی خارج شویم باید ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه داشته باشیم که اگر انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی بتوانند به درستی در مسیر خود حرکت کنند این اقدام محقق خواهد شد.

وی در پایان گفت: جشنواره حرکت در راستا حمایت از انجمن‌های علمی شکل گرفته و افراد برگزیده تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

حسین محمدی در ادامه این جلسه اظهار کرد: زیرساخت‌های کانون‌ها و انجمن‌های علمی پس از کرونا در شرایط مساعدی قرار نداشت اما در چهار مرحله بازیابی و بازسازی ساختار انجمن‌های علمی، تثبیت انجمن‌های علمی، رشد و ارتقا انجمن‌های علمی و تحول ماموریت محور انجمن‌ها با هم فکری دانشجویان شکل دیگری به خود گرفت و مجدد احیا شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: ماموریت امروز ما بازنمایی و ارتقای هویت علمی دانشگاه است انجمن علمی باید در پیشبرد اهداف دانشگاه که همان اهداف علمی است نقش موثر و جدی داشته باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند و این ظرفیت را دارند که راوی پیشرفت‌های علمی این مرز و بوم باشند و همچنین در توسعه ارتباط‌ها با نهادهای مختلف و ایجاد و ارتباط با ظرفیت‌های نوآورانه و فناورانه گام بردارند.

در پایان مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

در این جشنواره، انجمن‌های علمی فیزیک مهندسی عنوان غرفه برتر و عنوان اول، انجمن علمی ریاضی عنوان دوم و انجمن علمی معماری و شهرسازی، تاریخ و مکانیک عنوان غرفه شایسته تقدیر را کسب کردند.

همچنین انجمن‌های علمی شیمی زمین شناسی علوم و مهندسی آب حقوق علوم سیاسی مترجمی زبان انگلیسی به عنوان انجمن‌های علمی برتر تجلیل شدند.

همچنین از انجمن‌های علمی برتر کشوری، انجمن‌های مکانیک، شیمی و زمین شناسی تجلیل شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-02-20 15:08

افزودن دیدگاه جدید