کد مطلب: 

291305

دسترسی ۹۷۲ خانوار روستایی به اینترنت پرسرعت در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: به صورت میانگین ۹۵ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان چهارمحال و بختیاری به اینترنت پرسرعت متصل شده اند و سایت جدید همراه اول در روستای صالحات شهرستان خانمیرزا، سایت جدید همراه اول در روستای رفن در شهرستان اردل، سایت سرتنگ محمود در شهرستان کیار احداث و سایت روستای سرچاه در شهرستان اردل نیز در دهه انقلاب ارتقا یافت تا در کل ۹۷۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۴۳۷ نفر در روستاهای عمدتا کوهستانی استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
دسترسی ۹۷۲ خانوار روستایی به اینترنت پرسرعت در چهارمحال و بختیاری

به گزارش سیتنا، مرتضی بلالی در آیین افتتاح سایت روستای سرتنگ‌ محمود اظهار کرد: سایت همراه اول روستای سرتنگ محمود با اعتبار بالغ بر شش میلیارد تومان از محل اعتبارات اینترنت رسانی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احداث شد.

وی افزود: روستای سرتنگ‌ محمود از جمله روستاهای شهرستان کیار است که به دلیل رانش زمین و سیل گیر بودن، محل زندگی اهالی روستا جابجا شد و با پیگیری های متعدد و مطالبه ای که در مورد ایجاد پوشش ارتباطی از سوی مردم روستای سرتنگ ‌محمود وجود داشت، ایجاد زیرساخت نیز همزمان با جابجایی اهالی به مکان دیگر آغاز شد.

بلالی با اشاره به اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر سایت همراه اول در محل جدید روستا با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان، افتتاح شد تا ۱۰۹ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۱۹ نفر از امکانات ارتباطی بهره مند شوند، تصریح کرد: هزینه ایجاد زیرساخت برق برای سایت روستای سرتنگ‌ محمود با اعتباری در حدود ۱۲۵ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات پرداخت شد.

وی در مورد ایجاد زیرساخت فیبر نوری در روستای سرتنگ محمود نیز افزود: برای ایجاد پهنای باند مطلوب و با اجرای پروژه فیبر نوری روستایی از روستای گل سفید تا سه راهی سرخون، روستاهای رحیم آباد و اسلام آباد نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌ گیرد و در ادامه مسیر نیز تا سایت همراه اول روستای سرتنگ ‌محمود فیبر نوری اجرا می شود تا مردم این روستا از پهنای باند مطلوب و با سرعت بالا برخوردار شوند.

بلالی تصریح کرد: برای اجرای هر کیلومتر فیبر نوری از حفاری تا فیبرکشی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه هر یک کیلومتر است که این هزینه نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه به صورت میانگین ۹۵ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل شده اند اظهار کرد: سایت جدید همراه اول در روستای صالحات شهرستان خانمیرزا، سایت جدید همراه اول در روستای رفن در شهرستان اردل، سایت سرتنگ محمود در شهرستان کیار احداث و سایت روستای سرچاه در شهرستان اردل نیز در دهه انقلاب ارتقا یافت تا در کل ۹۷۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۴۳۷ نفر در روستاهای عمدتا کوهستانی استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

وی با اشاره به اعتبار چندین پروژه افتتاح شده در دهه فجر تصریح کرد: ۲۱ میلیارد تومان هزینه احداث و ارتقا سایتهای افتتاح شده از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

بلالی با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به مناطق کمتر برخوردار است، خاطرنشان کرد: ۱۱۲ روستای باقیمانده استان چهارمحال وبختیاری نیز از جمله روستاهای کوهستانی است که برخی از روستاها حتی از امکانات اولیه نیز بی بهره هستند و نبود جاده دسترسی و برق ایجاد پوشش ارتباطی در این‌ مناطق را دشوار کرده است اما با پیگیری و رفع مشکلات جاده دسترسی و برق ان شالله تا اردیبهشت سال آینده پوشش اینترنت پرسرعت روستاهای بالای بیست خانوار استان تکمیل می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-19 13:35

افزودن دیدگاه جدید