کد مطلب: 

291250

وال‌استریت‌ ژورنال: ایلان ماسک به نزدیکی با روسیه علاقه‌مند است

روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای با اشاره به برخی شواهد و اخبار، ادعا کرد که ایلان ماسک، مالک ثروتمند رسانه اجتماعی ایکس و تسلا و اسپیس‌اکس، قصد دارد به ولادیمیر پوتین نزدیک شود؛ چراکه روسیه برای ایلان ماسک به‌خصوص در زمینه توسعه اقدام‌های راهبردی او در زمینه فضایی و ارتباطاتی، اهمیت دارد.
وال‌استریت‌ ژورنال: ایلان ماسک به نزدیکی با روسیه علاقه‌مند است

به گزارش سیتنا و به نوشته این روزنامه، ایلان ماسک هفته‌ گذشته از حامیانش خواست با نمایندگان سنای آمریکا لابی‌ کنند تا بسته‌ جدید کمک‌های مالی به اوکراین تصویب نشود. این روزنامه معتقد است که با وجود برخی انتقادهای ایلان ماسک از پوتین، این میلیاردر علاقه زیادی دارد به روسیه نزدیک‌تر باشد زیرا روسیه برای ایلان ماسک به‌خصوص در زمینه توسعه اقدام‌های راهبردی او در زمینه فضایی و ارتباطاتی، اهمیت دارد.

برخی سیاستمداران و نمایندگان کنگره آمریکا هفته گذشته از ایلان ماسک در همین زمینه انتقاد کردند. تری ویرتز، فرمانده پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی، گفت: «چگونه است که مالک تسلا، که با پنتاگون قراردادهای متعددی دارد، به خود اجازه می‌دهد به نفع دشمن این کشور یعنی روسیه، از سیاست‌های امنیتی ایالات‌ متحده انتقاد کند.»

ایلان ماسک هفته گذشته در اظهارنظری بی‌سابقه در یکی از اسپیس‌های [نشست‌های مجازی] شبکه اجتماعی ایکس، اعلام‌ کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، «تحت هیچ شرایطی در جنگ اوکراین شکست نخواهد خورد». او همچنین از «تمایل زیاد کشورهای غربی برای سرنگونی پوتین» انتقاد کرد.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، مالکیت ایلان ماسک بر رسانه اجتماعی ایکس به او کمک زیادی کرده تا در ماه‌های اخیر دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای شخصی‌اش را در فضای مجازی تبلیغ‌ کند و بی‌دلیل نیست که کمیسیون اروپا به منظور بررسی دقیق‌تر انتشار اخبار جعلی و نادرست، تحقیقات رسمی درمورد این پلتفرم را آغاز کرده‌ است.  

وال‌استریت ژورنال می‌افزاید که حساب‌های کاربری دولتی و تبلیغاتی روسیه به لطف ایلان ماسک و تغییراتی که او در سیاست‌های ایکس ایجاد کرد، با افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ و گسترش دامنه تعاملات مواجه بوده‌اند که به معنی آن است که نتایج فعالیت کارزارهای تولید و انتشار اطلاعات نادرست و جعلی کرملین در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌گیرد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-18 14:37

افزودن دیدگاه جدید