کد مطلب: 

291193

سایت اسپیدتست، اعلام کرد: افزایش دو پله‌ای سرعت اینترنت ثابت و پنج پله‌ای اینترنت سیار در ایران

بر اساس جدیدترین گزارش اسپیدتست در آمار مربوط به ماه ژانویه سال 2024 (دی-بهمن 1402) بر اساس شاخص «میانه» جایگاه اینترنت سیار کشور با پنج پله صعود رده 73 اعلام شده و اینترنت ثابت نیز در رده ۱۵۲ قرار دارد که نسبت به ماه قبل از آن دو پله صعود کرده است.
اینترنت

به گزارش خبرنگار سیتنا، سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) سرعت و کیفیت اینترنت همه کشورهای جهان را مورد سنجش قرار می‌دهد و هر ماه میزان افزایش یا کاهش سرعت را با رتبه‌بندی آن‌ها نشان می‌دهد. شیوه کار این سایت اسپیدتست بدین صورت است که برای سنجیدن سرعت اینترنت، با یک سرور انتخاب شده که پیش فرض آن نزدیک‌تر سرور کشورها است، شروع به کار می‌کند. بخش قابل توجهی از اینترنت مصرفی در کشور اینترنت بین‌الملل است اما معیار سنجش این سایت، اینترنت داخلی کشورهاست و به همین دلیل کارشناسان معتقدند داده‌های این سایت نمی‌تواند معیار درستی براس سنجیدن سرعت اینترنت باشد.

این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از دو شاخص میانه Median و میانگین Mean استفاده می‌کرد که شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه در نظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است، اما سایت «اسپیدتست» از مدتی قبل اعلام کرده بود در رتبه‌بندی سرعت اینترنت کشورها، دیگر از شاخص «میانگین» استفاده نخواهد کرد و شاخص «میانه» را برای محاسبات خود در نظر می‌گیرد.

جدیدترین داده‌های سایت اسپیدتست که معیار سنجش آن بر اساس اینترنت داخلی کشورها و نه اتصال به اینترنت بین الملل است، نشان می دهد که اکنون در آمار مربوط به ماه ژانویه سال 2024 (دی-بهمن 1402) بر اساس شاخص «میانه» جایگاه اینترنت سیار کشور با پنج پله صعود رده 73 اعلام شده و اینترنت ثابت نیز در رده ۱۵۲ قرار دارد که نسبت به ماه قبل از آن دو پله صعود کرده است.

بر اساس شاخص «میانه»، سرعت دانلود اینترنت ثابت کشور 13.58 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 3.19 و میزان تاخیر 27 میلی ثانیه است؛ بر اساس همین شاخص سرعت دانلود (بارگذاری) اینترنت سیار 32.77 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود 9.50 مگابیت بر ثانیه و میزان تاخیر 29 میلی‌ثانیه است.

سایت اسپیدتست، اعلام کرد: افزایش دو پله‌ای سرعت اینترنت ثابت و پنج پله‌ای اینترنت سیار در ایران

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-17 09:46

افزودن دیدگاه جدید