کد مطلب: 

291179

تعلیق وبسایت‌های ثبت شده با دامنه افغانستان به خاطر تحریم طالبان

بیش از ۱۵۰ وبسایت با دامنه افغانستان (af.) که از طریق یک شرکت فرانسوی به نام «گندی» در پاریس ثبت شده‌ بودند، در اینترنت تعلیق شده‌اند؛ چراکه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی طالبان، پرداخت و تسویه بانکی امکان نداشته است.
تعلیق وبسایت‌های ثبت شده با دامنه افغانستان به خاطر تحریم طالبان

به گزارش سیتنا از بی بی سی، دامین‌ها برای وبسایت‌های شخصی یا دولتی معمولا با پیشوند مخفف نام کشورها در اینترنت ثبت می‌شوند که ثبت دامین به نام‌های کوتاه را ممکن می‌سازد در غیر آن باید دامین دات کام (com.) ثبت کنند.

عنایت‌الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و آی‌تی طالبان به رویترز گفته است که ۱۵۰ دامین (af.) که برای افغانستان از طریق یک شرکت فرانسوی به نام «گندی» در پاریس ثبت شده‌ بودند، تعلیق شده‌اند به خاطر اینکه حدود ۱۷ هزار دلار پرداخت آن انجام نشده است.

مدیر این شرکت نیز به رویترز گفته است که شمار آن‌ها در حدود ۱۰۰ دامین است که به خاطر تحریم‌های بین‌المللی طالبان و افغانستان پرداخت و تسویه بانکی امکان نداشته است.

وب‌سایت‌های دولتی افغانستان تحت کنترل طالبان با همین دامین فعالیت دارند اما ظاهرا مشکل پرداخت داخلی وجود ندارد.

فعالیت‌های اینترنتی طالبان در شبکه‌های مجازی به صورت رسمی در ایکس (توییتر سابق) متمرکز شده است.

شرکت متا که مالک فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌رسان واتس‌اپ است، فعالیت اعضای طالبان را ممنوع کرده و گفته است که حساب‌های طالبان را می‌بندد و اجازه تبلیغات برای طالبان را نمی‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-16 22:35

افزودن دیدگاه جدید