کد مطلب: 

290383

ادعای شناسایی یک شبکه انتشار اخبار جعلی مرتبط با روسیه در آلمان

کارشناسان وزارت خارجه آلمان در تحقیقاتی موفق شده‌اند یک شبکه اخبار جعلی شامل بیش از ۵۰ هزار حساب کاربری مرتبط با روسیه را در شبکه اکس (توییتر سابق) شناسایی کنند، از طرفی این کمپین قصد داشته‌ با انتشار عامدانه و برنامه‌ریزی شده اطلاعات نادرست، به نارضایتی علیه دولت آلمان دامن بزند و از این طریق حمایت از اوکراین را تضعیف کند.
ادعای شناسایی یک شبکه انتشار اخبار جعلی مرتبط با روسیه در آلمان

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، کارشناسان وزارت خارجه آلمان در جریان تحقیقات خود موفق شده‌اند یک شبکه اخبار جعلی شامل بیش از ۵۰ هزار حساب کاربری مرتبط با روسیه را در شبکه اکس (توییتر سابق) شناسایی کنند. بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان، این حساب‌های مرتبط با روسیه با هدف افزایش نارضایتی در آلمان در مجموع بیش از یک میلیون توئیت به زبان آلمانی ارسال کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که این کمپین قصد داشته‌ با انتشار عامدانه و برنامه‌ریزی شده اطلاعات نادرست، به نارضایتی علیه دولت ائتلافی آلمان دامن بزند و از این طریق حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

به گزارش اشپیگل، در پی کشف این کارزار نشر اطلاعات جعلی، کارشناسان از سوی وزارت امور خارجه آلمان مامور شدند تا مطالب منتشر شده در شبکه اجتماعی اکس را تجزیه و تحلیل کنند. در جریان این بررسی، در بازه زمانی بین ۲۰ دسامبر تا ۲۰ ژانویه، شبکه عظیمی از حساب‌های کاربری جعلی کشف شد که در مجموع بیش از یک میلیون توئیت به زبان آلمانی ارسال کرده بودند.

بخش عمده تمرکز این کمپین مرتبط با روسیه در نشر اطلاعات جعلی، بر روی حمایت از اوکراین بود و این حساب‌ها مطالبی در این زمینه منتشر می‌کردند که دولت آلمان "از رسیدگی به مردم خود غفلت می‌‌کند" تا از اوکراین حمایت کند.

وزارت امور خارجه آلمان می‌گوید که مدت طولانی است که با چندین تحلیلگر داده، بحران‌ها و گفتگوهای مرتبط با مسائل سیاست خارجی را در شبکه‌های آنلاین دنبال می‌کند. هدف از این فعالیت، افشای تلاش‌هایی است که از طریق عوامل خارجی و با هدف تاثیرگذاری در افکار عمومی این کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-01-27 14:33

افزودن دیدگاه جدید