کد مطلب: 

290046

ببینید| زارع پور با تاکید مجدد: اپراتورها باید ریال به ریال افزایش قیمت اینترنت را صرف توسعه شبکه کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تعهدی از اپراتورها به ویژه سیار گرفته شده که تبدیل به الحاقیه پروانه آنها شده است، یعنی اگر در افزایش سرعت اینترنت کوتاهی کنند، برخورد قانونی لازم با آنها صورت می‌گیرد.
ببینید| زارع پور: اپراتورها باید ریال به ریال افزایش قیمت اینترنت را صرف خرید تجهیزات و توسعه شبکه کنند

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه 27 دی ماه، گفت: تعهدی از اپراتورها به ویژه سیار گرفته شده است که تبدیل به الحاقیه پروانه آنها شده است، یعنی اگر در افزایش سرعت اینترنت کوتاهی کنند، برخورد قانونی لازم با آنها صورت می‌گیرد.

وی، ادامه داد: تا خرداد سال آتی سرعت شبکه اینترنت ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و تا پایان سال آتی 50 درصد افزایش کیفیت را شاهد خواهید بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: توسعه نسل چهار و پنجم در دست اقدام است. سامانه‌ای هم راه اندازی می‌شود که مردم می‌توانند وضعیت شبکه را رصد کنند.

پیش‌تر و در زمان افزایش هفته‌های اخیر قیمت اینترنت، عیسی زارع پور، تاکید کرده بود: طی سال‌های گذشته با وجود افزایش هزینه اپراتورها، تعرفه‌ها همچنان ثابت مانده بود، به همین دلیل اپراتورها قادر به سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌ها نبودند، هرچند درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های اینترنت را داشتند، اما به‌دنبال بررسی‌های انجام شده در وزارتخانه نهایتاً با افزایش 34 درصدی تعرفه‌ها موافقت کردیم که البته این 34 درصد هم صرفا بر ترافیک بین‌الملل اعمال شد؛ در واقع بهای ترافیک داخلی همچون گذشته ثابت است، بنابراین میانگین افزایشی -که مردم احساس می‌کنند- کمتر از 34 درصد مذکور خواهد بود.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه هیچ بسته‌ای اینترنتی بیشتر از 34 درصد افزایش نداشته است، افزود: از اپراتورها تعهد گرفته‌ایم که ریال به ریال این افزایش قیمت، صرف توسعه شبکه و خرید تجهیزات شود و سرعت شبکه ظرف شش ماه آینده افزایش پیدا کند، همچنین علاوه‌ بر نسل پنجم، پوشش نسل چهارم در کشور بیشتر شود تا در نهایت با افزایش کیفیت و سرعت شبکه رضایت‌مندی مردم بالا رود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طبق تعهد گرفته شده در حوزه ارتباطات همراه باید تا خردادماه سال آینده سرعت 30 درصد افزایش پیدا کند، مطرح کرد: در حوزه ارتباطات ثابت پروژه بزرگ فیبر نوری را در دستور کار داریم که اکنون 5.5 میلیون خانوار را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده و در حدود 160 شهر فراگیر شده است که انشاءالله تا پایان سال پوشش 8 میلیون نفر امکان‌پذیر می‌شود، البته سرعت اینترنتی که در این پروژه تقدیم مردم خواهد شد تا 100 برابر سرعت فعلی یعنی هزار مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-01-17 13:30

افزودن دیدگاه جدید