کد مطلب: 

289906

نخستین جلسه کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان البرز برگزار شد

پس از برگزاری جلسه مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار البرز و تاکید بر برگزاری جلسات هفتگی جهت تسریع اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در استان البرز، نخستین جلسه کمیته راهبری توسعه فیبر نوری منازل و کسب وکارهای استان البرز برگزار شد.
نخستین جلسه کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان البرز برگزار شد

به گزارش سیتنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، اولین جلسه کمیته راهبری توسعه فیبرنوری منازل و کسب وکارها استان البرز به ریاست افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و دبیری یوسف زاده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز و با حضور نمایندگان فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه توسعه فیبر نوری در محل سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد.
در این جلسه افضلی با اشاره به برگزاری نشست مشترک استاندار البرز با وزیر ارتباطات که در خصوص وضعیت اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها استان که اجرای آن در قانون بودجه و لایحه برنامه هفتم توسعه نیز قید شده است، بر ضرورت برگزاری جلسات کمیته  استانی تاکید کرد.
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری همه دستگاه های مرتبط بتوانیم با ایجاد پوشش ارتباطی برای نقاط فاقد ارتباط تا پایان سال جاری، استان البرز را بعنوان استان سبز در حوزه ارتباطی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات معرفی کنیم.
در ادامه یوسف زاده با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه  FTTH در استان، ضمن تقدیر از فرمانداری ها و شهرداری هایی که همکاری لازم را در انعقاد قرارداد با اپراتورهای منتخب از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشته اند، بر ضرورت انعقاد قرارداد در شهرهای باقیمانده تاکید کرد.
وی افزود: در اجرای این طرح، حاکمیت این بخش با دولت و وزارت ارتباطات است و در این راستا از تمامی شهرداری های سطح استان بویژه سازمان فاوای شهرداری کلانشهر کرج انتظار می رود با ورود جدی به این مهم یاری گر مسئولان در اجرای مطلوب پروژه در سطح استان باشند.
وی با اشاره به تکمیل اجرای پروژه در شهرستان چهارباغ و شهرهای مهستان، مشکین دشت و اشتهارد، از انعقاد قرارداد در کمالشهر و شهر کرج خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در ایام دهه مبارک فجر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد افتتاح پروژه در چند شهر استان باشیم.
مدیرکل ارتباطات استان البرز با اشاره به وضعیت مطلوب استان و کسب رتبه اول کشور در  اتصال به شبکه ملی اطلاعات گفت:  الزامات اجرایی موضوع مرتبط با اعلام استان البرز به عنوان استان سبز در حوزه ارتباطی نیازمند رفع مشکل برق رسانی و همچنین تاییدیه نامه ها  و تخصیص زمین توسط بخشداری ها  برای احداث سایت های تلفن همراه در مناطق روستایی است و به طور ویژه احداث دو سایت در دو روستای مورد نظر دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در کلیه روستاهای استان مقدور خواهد کرد.
در این جلسه مقرر شد موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی نظیر شهرداری ها در صورت اعلام وزارت ارتباطات و در صورت داشتن ظرفیت ابنیه و زیرساخت های خود از قبیل؛ تیرهای انتقال، مسیرهای ارتباطی زمینی و زیرزمینی، داکت و فضاهای مناسب نصب تجهیزات ارتباطی خود را مطابق با تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار اپراتورهای ارتباطی قرار دهند.
همچنین همکاری لازم از سوی فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان برای رفع مشکلات احتمالی در خصوص هبه و تخصیص زمین و رفع مشکلات مربوط به برق رسانی از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان به سایتها و تجهیزات ارتباطی استان انجام پذیرد.
در خصوص صدور مجوزهای مربوط به حفاری در سطح شهر توسط شهرداری ها، برگزاری جلسات کمیته تطبیق در فرمانداری ها، صدور مجوز حفاری به اپراتور مجری شبکه فیبرنوری در نقاط خارج از محدوده شهری توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدور مجوز ایمنی توسط پلیس راهور جهت آغاز به کار عملیات حفاری و نصب فیبر نوری در مناطق شهری و جاده های بین شهری نیز تسریع و بیش از پیش مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-01-14 08:17

افزودن دیدگاه جدید