کد مطلب: 

289136

امضای تفاهم نامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرکرد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از امضای تفاهم نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرکرد خبر داد و گفت: با امضای تفاهم نامه فیبر نوری شهرکرد حفاری 160 کیلومتری در این شهر آغاز می شود.
امضای تفاهم نامه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرکرد

به گزارش سیتنا، در جلسه ای با حضور علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی حیدری معاون امور عمرانی استانداری استان، محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد، محمدعلی یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک و بهادر عبدالغنی فرماندارشهرکرد، تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهرکرد امضا شد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر دارد تا پایان سال 1403 کل کشور تحت پوشش ۲۰ میلیون خانوار  فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار گیرد، گفت: این پروژه  یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است که در برنامه هفتم توسعه این هدف به ۲۰ میلیون اتصال خواهد رسید.
وی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری از استان های پیشرو در اتصال به بستر فیبرنوری به شمار می رود، افزود: تفاهم نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها میان شهرداری شهرکرد و شرکت آسیاتک امضا شد و با حمایت های مطلوبی که از سمت معاونت امور عمرانی استانداری، شهرداری شهرکرد و فرمانداری شهرستان وجود دارد ان شاء الله تا بهمن ماه سال جاری پوشش ۱۰۰ درصدی فیبرنوری در این شهر انجام می شود.
انصاری با اشاره به شروع اجرای پروژه در سایر شهرهای استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیش از 40 شهر استان چهارمحال و بختیاری همکاری خود را به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده وزارت ارتباطات اعلام کرده اند و ان شاء الله طی ۶ ماه آینده کل شهرهایی که در برنامه اتصال به فیبر نوری منازل و کسب و کارها قرار دارند به این بستر مجهز می شوند.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات بیان کرد: نظارت بر فعالیت های اپراتورها در سازمان تنظیم مقررات  انجام می شود و این اپراتورها اجرای پروژه مذکور را در استان های کشور برعهده دارند.
وی افزود: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و خدمات بعدی آن، انحصاری نیست و اپراتورها در محیطی سالم با یکدیگر رقابت می کنند و تبادل لازم جهت انتخاب ارائه دهنده خدمات ثانویه صورت می پذیرد.
انصاری با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در تمام استان های کشور در حال انجام است، اظهار کرد: آسیاتک به عنوان یکی از اپراتورهای دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی، اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان چهارمحال و بختیاری را برعهده گرفته است و با امضای تفاهم نامه فیبر نوری شهرکرد حفاری 160 کیلومتری در این شهر آغاز می شود و بعد از اتمام پروژه، مردم عزیز شهر شهرکرد از سرعت های چندصد مگابیتی فیبر نوری بهره مند شوند.
در ادامه معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز ضمن استقبال از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها اظهار کرد: با توجه با اینکه استان چهارمحال و بختیاری استانی برف گیر است بنابراین اجرای پروژه به صورت شبانه روزی پیگیری و هماهنگی های لازم با دستگاه هایی مثل برق، گاز و... صورت می پذیرد تا ان شالله پایان دی ماه زمان افتتاح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-24 18:36

افزودن دیدگاه جدید