کد مطلب: 

288653

میزان پوشش ارتباطی روستاهای استان خوزستان به 90 درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان از پوشش ارتباطی 90 درصدی روستاهای استان خوزستان خبر داد و گفت: با راه اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقاء سایت‌ها به نسل سوم و چهارم و اجرای پروژه فیبرنوری روستایی منجر به کاهش شکاف دیجیتالی شهرها و روستاهای و مناطق کمتر توسعه یافته خواهیم شد.
میزان پوشش ارتباطی روستاهای استان خوزستان به 90 درصد رسید

به گزارش سیتنا، مهدی شه نظری پور در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش و سالروز تأسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به میزبانی اداره کل منطقه جنوب غرب در محل سالن همایش اداره کل ICT برگزار شد با گرامیداشت روز پژوهش بر آمادگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت همه جانبه از فعالیت های پژوهشی نخبگان، پژوهشگران و اساتید و تمامی فعالین این عرصه تاکید کرد.

وی افزود: در دنیای امروز رشد و پیشبرد امور در عرصه‌های گوناگون که در نهایت به ارتقای سطح زندگی و معیشت جامعه و رشد شاخص‌های کلان یک کشور منتهی می‌شود به ابعاد مختلف پژوهش و تحقیق وابسته است و در این راستا باید با توسعه پژوهش و فناوری در جهت پیشرفت و رشد حوزه ICT گام برداریم.

شه نظری پور با اشاره به اقدامات و برنامه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: میزان پوشش ارتباطی روستاهای استان خوزستان به 90 درصد رسید که در برنامه هفتم توسعه کلیه روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای بهرمندی حداکثری از منابع اختصاص یافته به استان و با هدف ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در بخش ICT، وزارت ارتباطات اقدام به اعطای تسهیلات کم بهره به منظور حمایت حداکثری از اشتغال در این حوزه از محل بند الف تبصره ۱۸ ماده واحد قانون بودجه کل کشور به فعالین حقیقی و حقوقی حوزه فاوا و همچنین دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی کرده است.

شه نظری پور با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها به عنوان یکی از ماموریت های اساسی وزارت ارتباطات اظهار امیدواری کرد: با اجرای این پروژه در سطح استان شاهد توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراگیر، پایدار، پرسرعت و با کیفیت با سرعت و شتاب بیشتری باشیم.

مدیرکل ارتباطات استان خوزستان به نقش فناوری اطلاعات و ضرورت تغییر نگرش مدیران به منظور توسعه بیشتر اقتصاد دیجیتال در جهت افزایش اشتغال اشاره کرد و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی استان، بخش خصوصی و اساتید دانشگاه و نخبگان استان را با کارگروه اقتصاد دیجیتال استان خواستار شد.

در این مراسم همچنین با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از زحمات و تلاش های شبانه روزی مدیریت و کلیه همکاران در منطقه جنوب غرب تقدیر کرد و گفت: امید است این سازمان بتواند به عنوان نهاد نظارتی، زمینه رقابتی شدن بازار ارائه خدمات مخابراتی و بالارفتن کیفیت خدمات ارتباطی را فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-12 12:52

افزودن دیدگاه جدید