کد مطلب: 

288412

کپسول زیستی ایران؛ مسیر تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پرتابگر سلمان در سازمان هوافضای وزارت دفاع، جدیدترین کپسول زیستی ایران را با موفقیت پرتاب کرد؛ این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا است که با هدف توسعه و کسب فناوری‌های مورد نیاز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.
کپسول زیستی ایران؛ مسیر تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا

به گزارش سیتنا، امیر محمدرضا آشتیانی، اظهار کرد: پرتابگر سلمان حاصل تلاشهای همکارانم در سازمان هوافضای وزارت دفاع، جدیدترین کپسول زیستی ایران را با موفقیت پرتاب کرد.

این کپسول زیستی محموله علمی، پژوهشی و فناورانه در راستای تحقق نقشه‌راه طرح اعزام انسان به فضا است که با هدف توسعه و کسب فناوری‌های مورد نیاز در این راستا، به ارتفاع ۱۳۰ کیلومتری از سطح زمین پرتاب شد.

با پرتاب موفق این کپسول ۵۰۰ کیلوگرمی که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ساخته شده، توسعه فناوری‌های مختلف طرح اعزام به فضا شامل پرتاب، بازیابی، سامانه‌های کنترل سرعت و سپر ضربه‌گیر، طرح آیرودینامیک کپسول و چتر، سامانه‌های مربوط به کنترل و پایش شرایط زیستی آزمایش شد.

پرتابگر این کپسول که سلمان نام دارد هم اولین نسخه از این کلاس پرتابگرهاست که قابلیت پرتاب کپسول‌های زیستی با وزن نیم تن را داراست و ویژگی‌های متعدد و پیشرفته‌ای در حوزه پیشران، ایرودینامیکی و کنترل داشته و از سوی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ساخته شده و تماما بومی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-06 11:21

افزودن دیدگاه جدید