کد مطلب: 

288373

نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از ادامه حملات سایبری به حوزه زیربنایی این کشور

به دنبال ادامه حملات یک گروه هکری به تجهیزات شبکه آبرسانی در چند ایالت آمریکا که تحت کنترل فنی یک شرکت وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی است، مقامات امنیت سایبری آمریکا با اعلام هشدار، خواستار افزایش حفاظت سایبری در شرکت‌های خدمات زیربنایی این کشور، از جمله بخش‌های برق،‌ گاز و آب شدند.
نگرانی مقامات امنیتی آمریکا از ادامه حملات سایبری به حوزه زیربنایی این کشور

به گزارش سیتنا، در پی حمله سایبری گروهی به نام «سایبراونجرز» (CyberAv3ngers) به تجهیزات صنعتی اداره آب در منطقه‌ای در غرب ایالت پنسیلوانیا و دست‌کم چهار نهاد دیگر در چند ایالات آمریکا، اریک گلدشتاین، دستیار مدیر اجرایی امنیت سایبری در آژانس امنیت سایبری و زیرساخت ایالات متحده، به خبرنگاران گفت که حملات سایبری گروه هکری ادامه دارد و شرکت‌ها باید به‌ویژه به حفاظت بیشتر از رمزهای عبور تجهیزات بپردازند.

برِت لدرمن، رئیس بخش عملیات سایبری امنیت ملی در پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، نیز گفت که اف‌بی‌آی به همکاری با شرکای داخلی و بین‌المللی خود برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت گروه هکری ادامه خواهد داد.

در این حملات تجهیزات کنترل صنعتی آب و فاضلاب به نام «یونیترانیکس» (Unitronics) مورد حمله قرار گرفته است که عمدتاً این محصولات از شرکتی وابسته به رژیم غاصب صهیونیستی خریداری و پشتیبانی شده است.

این گروه هکری در تصویری که زمان هک این تجهیزات منتشر کرده، پیام داده است که «همه تجهیزات ساخت اسرائیل هدفی مشروع برای سایبراونجرز است.»

یک مقام دولتی آمریکا پنج‌شنبه گذشته گفت که تعداد تأسیسات آسیب‌دیده کمتر از ۱۰ مورد بوده است. در میان این تأسیسات یک کارخانه مشروبات الکلی در شهر پیتسبورگ پنسیلوانیا و یک مجموعه آکواریومی نیز دیده می‌شود.

در حالی که بیش از ۸۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی آمریکا از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود، دولت جو بایدن در تلاش است تا امنیت سایبری این زیرساخت‌ها را تقویت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-05 14:17

افزودن دیدگاه جدید