کد مطلب: 

288248

لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت‎‌های دانش بنیان در مقابله با زلزله

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در مقابله با زلزله ضروری است و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
لزوم بهره گیری از ظرفیت شرکت‎‌های دانش بنیان در مقابله با زلزله

به گزارش سیتنا، محمدحسن نامی در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی در دانشگاه آزاد اسلامی آشتیان، اظهار کرد: از پارسال ۱۴ هزار زلزله از یک تا شش ریشتر در مناطق مختلف کشور ثبت شده که در این راستا اقداماتی در جهت مقابله با بحران در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این اقدامات، تدوین راهبرد پیشگیری از بحران در ۱۲۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل بود.

نامی گفت: از ۶۶ مخاطره جدید و سوانح ساز، سیلاب مهمترین حادثه طبیعی بعد از زلزله است و سایر مخاطرات نظیر فرونشست زمین، ریزگردها و آفت دام و طیور رتبه‌های بعدی هستند که به طور حتم با مدیریت این حوادث قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: به عنوان مثال در برخی از نقاط خشک و نیمه خشک باید از ظرفیت سد زیرزمینی بهره گیری کرد چرا که آب در سطح سدهای فعلی قابل تبخیر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: در ۶۸ درصد مناطق جغرافیایی کشور شاهد گسل یا حریم گسل هستیم، بنابراین برای پیشگیری و در امان ماندن از حوادث ناشی از زلزله باید در بحث مصالح ساختمان سازی استانداردها را مدنظر قرار گیرد.

نامی گفت: در زلزله اخیر ترکیه، کشور ما با راه اندازی بیمارستان صحرایی و تیم امداد و نجات یاریگر زلزله زدگان این کشور بود.

وی با اشاره بر ضرورت استفاده از ظرفیت هوشمند سازی در زلزله گفت: ضروری است از توانمندی و ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در راستای مقابله با حوادث ناشی از زلزله استفاده شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۴۹ مورد آتش سوزی در سه روز گذشته در کشور ثبت شده که چهار مورد برای مازندران بود با این آتش سوزی چهار هکتار اراضی این شهر دچار حریق شد.

نامی افزود: یکی از علت‌های سیلاب رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در مسیر رودخانه‌های فصلی است به همین منظور پاکسازی حاشیه رود خانه ضروری است.

وی افزود: قریب به ۱۴۴ هزار کیلومتر وسعت رودخانه‌های کشور است که از چهار هزار و ۸۲۰ نقطه روستا و شهری عبور می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-12-03 10:16

افزودن دیدگاه جدید