کد مطلب: 

288110

توافق وزیر ارتباطات با همتای عراقی برای ارائه خدمات بهتر ارتباطی به زائران عتبات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه همه استعلامات بین دستگاه‌ها باید برخط شود، از توافق با همتای عراقی برای ارائه خدمات بهتر ارتباطی به زائران عتبات در سفر اخیر به بغداد و دیدار با وزیر ارتباطات این کشور خبر داد.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور امروز (چهارشنبه، هشتم آذر ماه) در حیاط دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های متعددی که در حوزه تهیه سند هوش مصنوعی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی در جریان است، گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی مکلف به تهیه سند هوش مصنوعی شده‌اند.

وی افزود: در قانون هفتم توسعه به همه دستگاه‌ها تکلیف شده که ظرف سال اول برنامه، برای استفاده حداکثری از هوش مصنوعی برنامه خود را تدوین و به تصویب هیأت وزیران برسانند.

زارع پور با بیان اینکه مصوبه مجلس با اقداماتی که در حوزه هوش مصنوعی در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف در جریان است، تفاوت دارد، تصریح کرد: اینکه دغدغه در حوزه هوش مصنوعی در بخش های مختلف ایجاد شده، مبارک است ولی باید با همدلی و همراهی به یک سند هوش مصنوعی برسیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: یکی دو سالی است که در وزارت ارتباطات، مرکز هوش مصنوعی را تأسیس کرده‌ایم و برای توسعه کاربرد‌ها به دستگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم و مثلاً اعلام می‌کنیم که هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی چه خدماتی را می‌تواند ارایه کند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون تفاهم نامه مشترک میان وزرای ارتباطات ایران و عراق افزود: در سفر عراق بر توسعه تعاملات با کشور‌های همسایه بویژه عراق که از برنامه‌های اصلی ما در وزارت ارتباطات است، تأکید شد.

زارع پور با بیان اینکه با همکاری وزارت ارتباطات عراق در اربعین سال جاری امکانات ویژه‌ای برای زائران امام حسین (ع) در نظر گرفته شد و شاهد افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت آنها بودیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فعالیت‌های پستی نیز یادداشت تفاهمی برای تسهیل تبادلات پستی بین ایران و عراق آماده امضا است.

در ادامه وی با تأکید بر دنبال کردن توسعه تعاملات بین‌المللی، افزود: اولویت اول ما کشور‌های همسایه هستند و تا الان چند رویداد بین‌المللی را همچون نشست وزارت ارتباطات عضو اکو و نشست سازمان‌های تنظیم‌گر جنوب آسیا را میزبانی کردیم و در چندین رویداد بین‌المللی حضور یافتیم و هدف‌مان این است که از طریق توسعه تعاملات بین المللی برای محصولات ایرانی بازارسازی کنیم.

وزیر ارتباطات با تقدیر از رویکرد سازمان صداوسیما در تحقق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، افزود: هم اکنون معدود دستگاه‌هایی باقی مانده‌اند که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند و هم اکنون نزدیک به ۶۵ درصد خدمات دستگاهها از این طریق ارایه شده است و درخواست ما از اعضای هیأت دولت و دستگاه‌هایی که در خارج از دولت هستند و مشمول این قانون به شمار ‌می‌روند این است که به سرعت به این تکلیف قانونی عمل کنند تا ما شاهد فراهم کردن این امکان خوب برای همه مردم باشیم.

وی با بیان اینکه تا سه هفته آینده همه استعلامات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند باید برخط شود، گفت: یعنی دستگاه‌ها مردم را برای گرفتن یک امضا از این وزارتخانه به آن وزارتخانه نفرستند که موضوع مهمی است.

زارع پور با بیان اینکه موضوع مهم دیگر این است که خدمات دستگاه‌های اجرایی باید بدون مراجعه حضوری و بدون هرگونه مدرک به شکل فیزیکی و الکترونیکی و بدون مداخله انسانی ارایه شود، تصریح کرد: الان کمتر از ۵ درصد خدمات به صورت هوشمند درآمده است که امسال باید این میزان به ۲۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه تکلیف شده تا سالی ۲۰ درصد از خدمات هوشمند شود، افزود: به عبارتی در پایان برنامه هفتم توسعه هیچ خدمتی نباید نیاز به مراجعه حضوری داشته باشد.

زارع پور با تأکید بر تأثیر پیگیری رسانه‌ها و نظارت‌های مردمی در تحقق دولت هوشمند، خاطرنشان کرد: به شکل مرتب مراتب پیشرفت پروژه را به رئیس جمهوری گزارش می‌کنیم و چون موضوع به شکل قانون درآمده، نهاد‌های نظارتی هم پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-29 14:13

افزودن دیدگاه جدید