کد مطلب: 

287980

استقبال پژوهشگاه ICT برای همکاری با ظرفیت نخبگان و بسیجیان فعال در عرصه‌های تحقیقاتی و پژوهشی

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ۳۰ آزمایشگاه در پژوهشگاه در حوزه هایی همچون امنیت، فیبرنوری، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات وجود دارد که درب آن ها بر روی تمام نخبگان کشور باز است و ما از آغاز همکاری با ظرفیت های مختلف کشور در حوزه ICT به ویژه بسیجیانی که در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت دارند، استقبال می کنیم.
سید محمد رضوی زاده

به گزارش سیتنا، دکتر سید محمد رضوی زاده، در مراسمی که به مناسبت هفته بسیج و در حضور مسوولان بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور برگزار شد، از ظرفیت های پژوهشگاه جهت بهره برداری هر چه بیشتر نخبگان حوزه ICT به ویژه بسیجیان فعال در بخش تحقیقاتی و پژوهشی سخن گفت.

دکتر رضوی زاده در ابتدای سخنان خود در میان بسیجیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، اظهار کرد: درسی که امروز از ۸ سال دفاع مقدس میگیریم، درس دفاع از حق است؛ که امروز ما این موضوع را در مباحث علمی به عنوان الگو قرار داده ایم. وی افزود: برای اینکه بتوانیم در کشور قدرت دفاعی بالایی وجود داشته باشد باید در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توان علمی بالایی داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: خیلی از تکنولوژی های امروز تکنولوژی های ارتباطی است که نقش ICT در همه ابعاد جهان امروز به وضوح روشن است. امروز در برخی از کشورها شاهد هستیم که بیش از ۴۰ درصد اقتصاد آن ها را اقتصاد دیجیتال تشکیل می دهد و این کشورها اقتصاد خود را بر پایه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گذاشته اند.

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به نقش پررنگ بسیج در کشور بیان کرد: امروز بسیج در کشور به عنوان یک بازوی دفاعی باید در تمام حوزه های علمی حرفی برای گفتن داشته باشد تا در کنار دفاع از محرومان در داخل کشور بتوانند قدرت بازدارندگی بالایی در خارج از کشور نیز در حوزه های مختلف علمی داشته باشند، که این موضوع در نتیجه به پیشرفت کشور منجر خواهد شد.

دکتر رضوی زاده همچنین به جایگاه مباحث علمی در حوزه ICT اشاره کرد و با معرفی کامل پژوهشگاه خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات مباحث علمی جزو موارد جدایی ناپذیر این حوزه است، در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ زیر مجموعه وجود دارد که همه آن ها بخش عملیاتی حوزه ICT را عهده دار هستند و تنها پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که بار علمی و پژوهشی این حوزه را به دوش می کشد؛ پژوهشگاهی که بزرگترین مرکز تحقیقی و پژوهشی در حوزه ICT کشور به حساب می‌آید.

وی همچنین در ادامه به نوع عملکرد پژوهشگاه ICT و نحوه همکاری با متخصصان و نخبگان درباره بررسی و ارائه راهکارهای تحقیقاتی جهت برطرف نمودن موانع در این حوزه اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک هاب، تمام بازیگران بخش های مختلف جامعه از جمله صنعت، دانشگاهیان و دستگاه های دولتی را به یکدیگر متصل می کند تا بتواند بهترین راهکار را برای رفع مشکلات موجود در حوزه ICT ارائه دهد، که تاکنون در این راه موفق عمل کرده است.

رییس پژوهشگاه ارتباطات در پایان با اشاره به ظرفیت های موجود در پژوهشگاه بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ آزمایشگاه در پژوهشگاه در حوزه هایی همچون امنیت، فیبرنوری، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات وجود دارد که درب آن ها بر روی تمام نخبگان کشور باز است و ما از آغاز همکاری با ظرفیت های مختلف کشور در حوزه ICT به ویژه بسیجیانی که در عرصه تحقیقاتی و پژوهشی فعالیت دارند، استقبال می کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2023-11-27 10:50

افزودن دیدگاه جدید