کد مطلب: 

287918

آغاز ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ از امروز (پنجم آذر ماه)

مهلت ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ از امروز (پنجم آذر ماه) و همزمان با ثبت‌نام متقاضیان شرکت در آزمون رشته‌های پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی سال ۱۴۰۳ آغاز شد.
آغاز ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۳ از امروز (پنجم آذر ماه)

به گزارش سیتنا، بر اساس برنامه زمانی اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و آزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در سال ۱۴۰۳ تا روز ۱۱ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

نوبت اول آزمون سراسری و آزمون متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

تاثیر ۵۰ درصدی دروس تخصصی در کنکور ۱۴۰۳

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پیش از این، با بیان اینکه ملاک قطعی برگزاری کنکور ۱۴۰۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفته بود: سهم سوابق تحصیلی شامل ۲۸ درصد دروس عمومی و ۲۲ درصد دروس تخصصی است که مجموع آن ۵۰ درصد با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

وی با بیان اینکه دروس تخصصی در کنکور ۱۴۰۳ میزان ۵۰ درصد تأثیر دارد، گفت: داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم بدانند که هر میزانی که نمره بگیرند در نمره کل کنکور داوطلب تأثیر گذار است.

اجرای کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی به صورت آزمایشی برای ۳۰ هزار داوطلب

رئیس سازمان سنجش از برگزاری کنکور الکترونیکی به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: ما در مسیر الکترونیکی کردن آزمون‌ها حرکت کردیم و شرکت‌های دانش بنیان پیشنهادهایی خوبی آورده اند که در حال کار روی آن هستیم. نرم افزارهای مورد نظر آماده است و باید شرایط سخت افزاری آن آماده شود. قصد داریم علاوه بر پاسخنامه‌ها، دفترچه‌ها را هم رقومی و دیجیتالی کنیم کنیم و شخصی سازی کامل را اجرا کنیم. البته اجرای کامل آن بستگی به بودجه دارد و بسته به کمک دانش بنیان برای اجرای کامل آن دارد. از سوی دیگر در سراسر کشور باید سالن‌های مجهز تهیه شود که در برخی از استان‌ها اجرا شده اما در برخی دیگر از استان‌ها کار باقی مانده است. با این حال کنکور ۱۴۰۳ الکترونیکی به صورت آزمایشی برای حدود ۳۰ هزار داوطلب اجرا می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-26 09:54

افزودن دیدگاه جدید