کد مطلب: 

287887

بررسی میزان محبوبیت چندین سریال در شبکه نمایش خانگی با صداوسیما

بررسی و تحلیل داده‌های منتشر شده پیرامون چندین سریال‌ در حال پخش از صداوسیما و شبکه‌ نمایش خانگی، توسط سامانه تحلیل داده لایف‌وب از برآیند رصد اینستاگرام و توییتر (ایکس) نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به سریال‌های نمایش خانگی توجه بیشتری نشان می‌دهند.
آیا شبکه نمایش خانگی محبوب‌تر از صداوسیما است؟

به گزارش سیتنا، سامانه تحلیل داده لایف‌وب، نوشت: به بهانه روز جهانی تلویزیون، به پایش فضای مجازی و داده‌های منتشر شده درباره سریال‌های در حال پخش از صداوسیما و شبکه‌نمایش خانگی پرداخته ایم.

در این بررسی‌ سریال‌های «سرزمین مادری» و «محرمانه» از صداوسیما و سریال‌های «زخم کاری: بازگشت» و «مگه تموم عمر چندتابهاره؟» از شبکه نمایش خانگی بررسی شده‌اند.

با توجه به تفاوت بین تاریخ شروع سریال‌ها، تعداد محتوا را به صورت میانگینِ روزانه نمایش دادیم تا مقایسه دقیق‌تر شود.

به طور کلی اطلاعات مرتبط با زمان پخش و مجموع محتوا به این شکل است:

از زمان شروع پخش دو سریال مهم صداو سیما، سریال محرمانه مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی ایکس و سریال سرزمین مادری مورد توجه کاربران اینستاگرامی قرار گرفته است.

اما در شبکه نمایش خانگی، سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ آخرین اثر سروش صحت که از روزهای پایانی خرداد ماه پخش می‌شود، در کانون توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. بعد از گذشت ۴۰ روز از پخش اولین قسمت فصل دوم سریال زخم کاری، حجم محتوای منتشر شده درباره این سریال، به اندازه نیمی ازمحتوای سریال سروش صحت رسیده است. سریال مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ پنج ماه است که در شبکه نمایش خانگی درحال پخش است. به نظر می‌رسد که سریال زخم کاری طی هفته های آتی، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب خواهد کرد.

بررسی میزان محبوبیت چندین سریال در شبکه نمایش خانگی با صداوسیما

در اینستاگرام زخم کاری بیشتری تولید محتوای روزانه را داشته است. مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ و سرزمین مادری فاصله نزدیکتری را به هم دارند و درباره آنها به یک میزان محتوا تولید شده است. کمترین توجه کاربران اینستاگرام نسبت به سریال محرمانه بوده است. به دلیل متفاوت بودن زمان شروع پخش و اکران این سریال‌ها، متوسط تولید محتوای روزانه مرجع بررسی قرار گرفته است.

در اینستاگرام سرزمین مادری و مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ تقریبا محتوای نزدیک بهم داشتند و محرمانه با اختلاف زیادی  کمترین توجه را در اینستاگرام دارد.

موضوع سیاسی سریال محرمانه باعث شده که به این سریال در توییتر توجه بیشتری شود.

برآیند رصد اینستاگرام و رصد توییتر (ایکس) نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به سریال‌های نمایش خانگی توجه بیشتری نشان می‌دهند.

بررسی میزان محبوبیت چندین سریال در شبکه نمایش خانگی با صداوسیما

در بخش‌های دیگری از این داده‌کاوی، میزان مشارکت و توجه به سریال‌ها در دو بستر ایکس و اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته است.

از میانگین لایک هر پست محبوبیت موضوع و از میانگین محتوای هر کاربر اهمیت موضوع سنجیده می‌شود.

سرزمین مادری به دلیل حواشیِ پخش دیرهنگام بیشترین لایک را در توییتر دریافت کرده است و در طرف مقابل زخم کاری و محرمانه کمترین لایک را داشتند.

اینستاگرامی‌ها برخلاف توییتری‌ها پست‌های مرتبط با زخم کاری را بیشتر لایک کرده‌اند.

بررسی میزان محبوبیت چندین سریال در شبکه نمایش خانگی با صداوسیما

زخم کاری و مگه تموم عمر چندتا بهاره؟ که در شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود، میانگین لایک بیشتری نسبت به سریال‌های صداوسیما دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-25 11:27

افزودن دیدگاه جدید