کد مطلب: 

287884

آشنایی با فروش آنلاین فیلیپس و کمپین‌های تبلیغاتی آن

فیلیپس در آغاز فعالیت خود متمرکز بر تولید و فروش هدفون، تلوزیون، بلندگو و... بود، اما با گذشت زمان و رشد رقبایی مانند الجی و سامسونگ، کار برای فیلیپس چالش‌برانگیز شد و به دنبال هویتی جدید برای خود می‌گشت که پس از تحلیل بازار و مطالعه دقیق در نهایت تصمیم گرفت به راهکاری متفاوت روی بیاورد به همین دلیل تغییراتی در خط تولید خود ایجاد و با شعار جهان سالم‌تر، خودش را به عنوان شرکت فناوری و سلامت معرفی کرد.
فیلیپس

به گزارش سیتنا به نقل از آینده نگر، فیلیپس در آغاز فعالیت خود متمرکز بر تولید و فروش هدفون، تلوزیون، بلندگو و... بود. طولی نکشید که نام این برند بر سر زبان‌ها افتاد، اما با گذشت زمان و رشد رقبایی مانند الجی و سامسونگ، کار برای فیلیپس بسیار چالش‌برانگیز شد و به دنبال هویتی جدید برای خود می‌گشت. پس از تحلیل بازار و مطالعه دقیق در نهایت تصمیم گرفت به راهکاری متفاوت روی بیاورد به همین دلیل تغییراتی در خط تولید خود ایجاد و با شعار جهان سالم‌تر، خودش را به عنوان شرکت فناوری و سلامت معرفی کرد. از آن موقع به بعد فیلیپس همواره مثل یک قهرمان روی صحنه می‌درخشد و در حال حاضر به یکی از پیشتازان در زمینه فروش آنلاین محصولات تبدیل شده است اما چگونه؟

چشم‌انداز متفاوت

فروش آنلاین یک ایده فرعی برای تیم وب سایت فیلیپس نیست، یک هدف است. اولین قانون در ساخت یک وبسایت تجارت الکترونیک، دسترسی آسان به آن است. صفحات سایت به طور منظم سازماندهی شده‌اند، هر محصول در دسته‌بندی مشخص به خودش قرار گرفته و کاربران به راحتی می‌توانند با چند کلیک کالای مورد نظر خود را پیدا کنند و این تجربه خرید را برای مشتریان لذت‌بخش می‌کند. بیشتر شرکت‌ها بر این باورند که نمایش کالاهای بیشتر در صفحه اول فروش زیادتری را در پی دارد اما فیلیپس وبسایت خود را ساده نگه می‌دارد و منوی تبلیغات تنها عکس سه محصول را به شما نشان می‌دهد که کاربردشان در 6 الی 12 کلمه خلاصه شده است. فیلیپس نوار پیمایش را در وبسایت خود نیز حذف کرده تا حواس مخاطب به دسته‌بندی‌های دیگر پرت نشود و مستقیم و بدون تردید محصول مورد نیازش را بخرد. فرض کنید نیاز به یک مسواک برقی دارید. وقتی به دسته‌بندی این محصول نگاه کنید با 31 مدل مختلف روبرو می‌شوید. چیزی که فیلیپس را خاص کرده این است که یک صفحه دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن حداکثر سه کالا را با یکدیگر مقایسه کنید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که متناسب با نیازهایتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و خرید، شروع داستان مشتریان با فیلیپس است.

فرمول برنده

هنگامی که کالای مورد نظر خود را انتخاب کردید و به مرحله بعدی یعنی پرداخت رسیدید می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید و یک حساب کاربری بسازید و از کالاهای جدید با خبر شوید. این روش در فروشگاه‌های آنلاین ‌‌‌‌به خصوص صنعت مد و فشن بسیار رایج است اما وقتی صحبت از وسایل گران قیمت الکترونیکی و پزشکی می‌شود داستان متفاوت است. فیلیپس خیلی خوب این موضوع را درک کرده و خدمات پس از فروش خاصی را ارائه می‌دهد برای مثال تیمی از متخصصان را جمع کرده و این امکان را به مشتریان می‌دهد تا به وسیله ایمیل، چت آنلاین و حتی تماس با آن‌ها ارتباط بگیرند. متخصصان در هر ساعت از روز آماده پاسخگویی به سوالات فنی و نیازهای شما هستند. به علاوه محصولات فیلیپس گارانتی‌های طولانی‌تر از حد معمول را دارند.

معجزه

فیلیپس در داستان‌سرایی بسیار ماهر است و از همان ابتدای کار که تولید کننده لامپ‌های رشته‌ای بود توجه همه را به خود جلب کرد. در کمپین نور کافی آینده روشن، ما شاهد حضور بازیگر محبوب و پرطرفدار بالیوود کاپور در نقش مدیر مدرسه بودیم که به والدین تاثیرات نور ضعیف را بر عملکرد فرزندانشان توضیح می‌داد. او می‌گفت: نور مناسب باعث می‌شود دانش‌آموزان با انگیزه و انرژی بیشتری درس بخوانند و پیشرفت کنند، استفاده از لامپ‌های فیلیپس آینده فرزندان شما را درخشان خواهد کرد. در یکی دیگر از کمپین‌ها فیلیپس تلاش کرد تا نشان دهد که چگونه فناوری‌های مراقبت از سلامت تاثیر مثبتی را در زندگی افراد به ارمغان می‌آورد. به همین دلیل کسانی را که از بیماری تنفسی رنج می‌بردند اما همیشه رویای خواندن را در سر داشتند پیدا کرد. این افراد مدتی از تجهیزات پزشکی فیلیپس استفاده و به طور شگفت‌انگیزی بهبود پیدا کردند، بنابراین توانستند در یک گروه موسیقی اجرا داشته باشند و آرزویشان به حقیقت پیوست. فیلیپس از این کار مستندی تهیه کرد و آن را در تمام شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و نه تنها در ذهن مخاطبان بلکه در قلب آن‌ها نیز ماندگار شد.

ماجرای فیلیپس با لامپ شروع شد و اما اکنون ما آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در جهان می‌شناسیم که بیش از 74000 کارمند در صد کشور دارد. به گمانم کاپور درست می‌گفت و نور حتی توانایی درخشان کردن آینده یک شرکت به بزرگی فیلیپس را هم دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-11-25 10:11

افزودن دیدگاه جدید