کد مطلب: 

287594

وزیر آموزش و پرورش: دولت رتبه بندی را برای تمام معلمان اجرا کرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت سیزدهم رتبه بندی معلمان را با تامین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تمام معلمان کشور اجرا کرد؛ همچنین دولت آموزگاران ابتدایی را در رتبه بندی بالاتر و با شاخص‌های ارزشی بیشتری قرار خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش: دولت رتبه بندی را برای تمام معلمان اجرا کرد

به گزارش سیتنا، رضا مراد صحرایی در همایش نو معلمان گام دومی البرز افزود: دولت آموزگاران ابتدایی را در رتبه بندی بالاتر و با شاخص های ارزشی بیشتری قرار خواهد داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در سند تحول بنیادین نیز بر آنها تاکید شده بی شک تاثیر بسزایی بر جامعه ی معلمان و دانش آموزان دارد.

وی افزود: اگر بر شش ساحت اصلی سند تحول بنیادین متمرکز شویم بی شک جامعه ای متمدن و آینده ای روشن و پویا در آینده خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: معلم در تعبیر حکیم انقلاب الماس عشق و چراغ دل یک ملت است ؛ ما امروز کانون های ارزیابی را در سراسر کشور بر پا کرده ایم و حدود ۷۰۰ کانون در جامعه ز به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می پردازند.

در انتخاب معلم باید دقت کامل داشت

صحرایی گفت: در انتخاب معلم باید بیش از این ها دقت داشته باشیم چرا که معلمان کسانی هستند که آینده سازان را تربیت می کنند.

وی در توصیف معلمان برتر بیان کرد: یک معلم خوب باید روانشناس خوب ، آگاه به نیازهای روانی کودکان و نوجوانان و اهل مطالعه باشد که امروز بسیاری از مشکلات ما از همین موضوع نشات می گیرند.

فرسودگی شغلی در معلمان تکرار است

صحرایی افزود: فرسودگی شغلی در معلمان فقط یک دلیل اصلی دارد و آن هم تکرار است؛ بنابراین معلم خوب به طور مستمر بر دانش خود می افزاید.

وی آزمون سازی از وظایف معلمان برشمرد و گفت: آزمون ها برای یادگیری طراحی و ساخته می شوند و بهترین فرصت برای یادگیری هستند؛ معلمی که آزمون ساز نباشد شخصی است که بذر آموزش کاشته اما آن را برداشت نکرده است.

صحرایی افزود: مسیر رشد معلمی در سه ساحت حرفه ای، عمومی و تخصصی تا کنون تایید شده و در مسیر رشد و بالندگی بیشتر معلمان اجرا خواهد شد. در سند تحول بنیادین به صراحت آمده است که باید به معلمان ابتدایی اهمیت و بهای فراوان داده شود. عمیقا بر این باورم که هیچ کس در کشور در حیطه ی نظام تعلیم و تربیت نقشی به اندازه ی معلمان ابتدایی ایفا نمی کند.

وزیر آموزش و پرورش از واگذاری اردوگاه اقامتی دانش آموزان استان تهران به البرز خبر داد و بیان کرد: باید بیش از این به معلمان بهاد داد و اگر روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان ظرفیت نداشته باشد و فقط یک انتخاب داشته باشد بدون شک معلمان ابتدایی را استخدام خواهیم کرد چرا که معلمان ابتدایی پایه های تعلیم و تربیت کشور را بنا می کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-18 13:50

افزودن دیدگاه جدید