کد مطلب: 

287590

درآمد 92 میلیارد دلاری صنعت بازی دنیا از بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها

براساس یافته‌های موسسه تحقیقاتی Newzoo که در سال 2023 منتشر شده، درآمد بازارهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها در سال 2022، به میزان 92.3 میلیارد دلار رسید، که نسبت به سال گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است.
درآمد 92 میلیارد دلاری صنعت بازی دنیا از بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها

به گزارش سیتنا، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گزارشی به ارائه نتایج پژوهش موسسه تحقیقاتی Newzoo که در تحلیل و ارائه‌ آمار صنعت بازی تخصص دارد، در خصوص وضعیت بازار بازی دنیا در دو پلتفرم کنسول و رایانه شخصی در سال 2023 پرداخته است.

براساس یافته‌های موسسه تحقیقاتی Newzoo که در سال 2023 منتشر شده، درآمد بازارهای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها در سال 2022، میزان 92.3 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است.

همچنین میانگین زمان بازی کردن در استیم، ایکس باکس و پلی استیشن از سال 2021 تا 2022 به میزان 23 درصد کاهش یافته است.

براساس گزارش این موسسه تحقیقاتی بازار صنعت بازی در سال 2023 پس از یک سال پرفراز و نشیب و پس از همه‌گیری کرونا در حال تنظیم مجدد خود است. درآمد بازار بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها در سال 2022 به 92.3 میلیارد دلار رسید.

درآمد 92 میلیارد دلاری صنعت بازی دنیا از بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها

در سال 2022 مردم بیش از 92 میلیارد دلار برای نرم‌افزار بازی رایانه‌های شخصی و کنسول در سراسر جهان هزینه کردند. این عدد نشان‌دهنده کاهش منفی 2.2 درصدی نسبت به عملکرد سال قبل ناشی از کووید و در نتیجه انتشار کمتر کنسول است.

همچنین بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عموماً در بازارهای معتبری مانند اروپا، آمریکای شمالی، ژاپن، کره جنوبی و چین محبوب‌تر هستند. بازارهای نوظهور مانند خاورمیانه و آفریقا و آمریکای لاتین، در درجه اول از موبایل استفاده می‌کنند، اگرچه امسال شاهد رشد کمی در رایانه و کنسول بودیم.

رشد بازی‌ها از دلایلی نظیر دسترسی به سخت افزار، روش‌های پرداخت محلی، رشد جمعیت آنلاین و بیشتر شدن تعداد بازیکنان طبقه متوسط ناشی می‌شود. رشد مستمری که در این بازارهای نوظهور می‌بینیم ناشی از این است که افراد بیشتری می‌توانند بازی‌های رایانه شخصی و کنسول را بازی کنند، نه اینکه لزوماً نسخه‌های جدید ازعناوین بازی عرضه‌ شده باشند.

به طور کلی سال 2022 پس از یک دوره رشد شدید در طول همه‌گیری جهانی، سال اصلاح برای بازار بازی‌ها بود.

درآمد 92 میلیارد دلاری صنعت بازی دنیا از بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها

بازار بازی‌ها در یک دوره سه ساله بیش از 32 میلیارد دلار از انتظارات قبل از COVID19 بهتر عمل کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2023-11-18 12:06

افزودن دیدگاه جدید