کد مطلب: 

286836

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم ارتباطات در کشور

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش ایران 5G از پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه با حضور رگولاتوری، اپراتورها و پژوهشگاه ارتباطات به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم در کشور خبر داد.
پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم ارتباطات در کشور

به گزارش سیتنا، صبح امروز دوشنبه همایش ایران 5G با هدف بررسی تجربیات موفق جهانی در توسعه نسل پنجم، فرصت‌ها و چالش‌های توسعه زیرساخت های نسل پنجم در ایران، تنظیم‌گری، تأمین طیف فرکانسی و اقتصاد شبکه نسل پنجم، تجارب و برنامه اپراتورها در توسعه ارتباطات نسل پنجم و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در بخشی از این همایش، پنل تخصصی با حضور مدیران ارشد اپراتورهای موبایل و رگولاتوری برگزار شد که به صورت جزیی و برخی چالش‌ها و فرصت‌ها و نکات مطرح شده در سخنرانی‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

علی اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این پنل تخصصی ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در بخش پژوهش های مرتبط با ارتباطات سیار از گذشته تا کنون و نقش این پژوهش ها در راه اندازی اینترنت 5G گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نزدیک به ۷ سال است که موضوع 5G را دنبال می کند و توانسته نقش خود را در توسعه این شبکه در کشور ایفا کند.

وی افزود: سندهای مهمی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه در بخش ارتباطات از جمله سند و نقشه راه اینترنت نسل پنجم همزمان با کشورهای مترقی دنیا تدوین شده است.

پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه به منظور توسعه اینترنت نسل پنجم ارتباطات در کشور

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-10-30 17:35

افزودن دیدگاه جدید