کد مطلب: 

285187

اپل شارژر خود را بعد از 11 سال تغییر می‌دهد

اپل شارژر لایتنینگ خود را چند روز پیش، و پس از 11 سال عرضه آن متوقف کرد و این یک نقطه عطف برای شرکت اپل بود، چرا که شارژر USB-C سرعت انتقال را تا 20 برابر سریعتر از فناوری USB-2 برای iPhone 15 Pro فراهم می‌کند.
اپل شارژر خود را بعد از 11 سال تغییر می‌دهد

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، شرکت اپل شارژر لایتنینگ خود را چند روز پیش، و پس از 11 سال عرضه آن متوقف کرد.

شرکت غول پیکر «اپل» در کنفرانس سالانه خود سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که همه گوشی‌های هوشمند نسل برتر آن به شارژر «USB-C» و همچنین آخرین نسخه «AirPods Pro» نیاز دارند. اگرچه این شرکت قبلاً آی‌پدها و مک‌بوک‌های خود را به شارژر «USB-C» تبدیل کرده بود، اما تاکنون در برابر ایجاد این تغییر در آیفون مقاومت کرده بود.

ماهیت تغییر چیست؟

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، تصمیم اپل، کمتر از یک سال پس از رای اتحادیه اروپا به تصویب قانونی مبنی بر الزام گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، دوربین‌های دیجیتال، بلندگوهای قابل حمل و سایر دستگاه‌های کوچک تا سال 2024 به استفاده از شارژر «USB-C» گرفته شد.

هدف این قانون تغییر شارژر کاهش تعداد آنها و کابل‌هایی است که مصرف‌کنندگان هنگام خرید یک دستگاه جدید باید با آن‌ها سر و کار داشته باشند، است و به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه‌ها و شارژرها را حتی اگر توسط سازنده‌های مختلف تولید می‌شوند، با هم ترکیب کنند.

اکنون مشتریان اپل می‌توانند از شارژر «USB-C» برای تامین انرژی «آیفون، آی‌پد و رایانه‌های مک» خود استفاده کنند و همچنین می‌توانند با استفاده از شارژر جدید، دستگاهی را از برند دیگری شارژ کنند.

گرگ گوسییاک، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، سال گذشته، به ارزش و گسترش شارژر لایتنینگ اشاره کرد که برای شارژ سریع‌تر دستگاه‌ها طراحی شده است، اما توضیح داد که «ما باید از تصمیم اتحادیه اروپا تبعیت کنیم.»

شایان ذکر است، به طور کلی تصمیم اتحادیه اروپا بخشی از یک تلاش بزرگتر برای مقابله با زباله‌های الکترونیکی است، اما ممکن است در کوتاه مدت با حذف تدریجی کابل‌های لایتنینگ، زباله بیشتری ایجاد کند، علاوه بر اینکه اپل دلایل مالی برای مقاومت در برابر این تغییر دارد، نگرانی‌های زیست محیطی خود را در مورد اتفاقاتی که ممکن است برای شارژرهای قدیمی لایتنینگ رخ دهد ابراز کرده است.

این تغییر برای کاربران آیفون چه معنایی دارد؟

به گفته توماس هاوسون، معاون تحقیقات Forrester، حرکت به سمت شارژر USB-C بعید است که انگیزه‌ای برای مردم برای خرید یک دستگاه جدید باشد، اما ممکن است بر برخی از مصرف کنندگانی که به دلیل محدودیت‌های شارژ از خرید آیفون امتناع کرده‌اند تأثیر بگذارد.

با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌های تلفن همراه در حال حاضر از شارژر USB-C استفاده می‌کنند، از جمله آی‌پدهای اپل و رایانه‌های مک، دسترسی به سیم‌های شارژ نباید خیلی سخت یا گران باشد، اما محصولات تقلبی فراوان هستند و برخی از شارژرهای USB-C ایمن‌تر از بقیه هستند.

در حالی که اپل همچنین توضیح داده که واحد کنترل اختصاصی USB-C سرعت انتقال را تا 20 برابر سریعتر از فناوری USB-2 برای iPhone 15 Pro فراهم می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-17 08:20

افزودن دیدگاه جدید