کد مطلب: 

284963

ادامه سقوط سهام اپل بعد از ممنوعیت‌های وضع شده در چین

به دنبال ممنوعیت استفاده از آیفون در موسسات دولتی چین، سهام اپل تنها در دو روز بالغ بر 3.6 درصد کاهش یافت و باعث شد این شرکت بیش از 106 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را تنها در عرض یک روز از دست بدهد.
ادامه سقوط سهام اپل بعد از ممنوعیت‌های وضع شده در چین

به گزارش سیتنا، پس از انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت استفاده از «آیفون» در موسسات دولتی چین، سهام شرکت «اپل»، سقوط کرد و این سقوط همچنان ادامه دارد.

روزنامه «وال استریت ژورنال»، گزارش داد که دولت چین به کارکنان دولت مرکزی دستور داده از آوردن و استفاده از گوشی آیفون در محل کار خودداری کنند و اضافه کرد که «مشخص نیست این دستورات به چه میزان گسترده باشد.»

بنا به گزارش‌ها، سهام اپل تنها در دو روز بالغ بر 3.6 درصد کاهش یافت و باعث شد این شرکت بیش از 106 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را تنها در عرض یک روز از دست بدهد.

اپل با نزدیک به 2.8 تریلیون دلار ارزش بازار سهام، بیشترین ارزش سهام یک شرکت در جهان را دارا است.

چین نیز یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و حدود 19 درصد از کل درآمد خود را به این کشور وابسته است.

در گزارش وال استریت ژورنال، به غیر از اپل اشاره‌ای به شرکت‌های تولید کننده گوشی دیگر، نشده است.

محدودیت‌های اعمال شده بر موبایل آیفون از سوی چین واکنشی به ممنوعیت مشابهی است که پیشتر ایالات متحده علیه شرکت موبایل «هواوی» و مقام‌های برنامه «تیک‌تاک» چینی قرار داده بود.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، همزمان با تشدید رقابت با ایالات متحده در سال‌های اخیر، خواستار تشدید کنترل دولت بر داده‌ها و فعالیت‌های دیجیتال در این کشور شده است.

از سویی گزارش شده است که «هوآوی» اخیراً یک گوشی هوشمند «فایو جی» را روانه بازار کرده که از یک تراشه سیلیکونی نسبتاً پیشرفته استفاده کرده است. گوشی جدید «هوآوی» نشانه جدیدی از قابلیت‌های فناوری چینی است این موبایل که با تراشه‌های بسیار پیشرفته‌ کار می‌کند، در داخل چین طراحی و تولید شده است.

دولت چین در واکنش به این گزارش‌ها تا کنون ابراز نظر رسمی نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-09-10 16:44

افزودن دیدگاه جدید