کد مطلب: 

284909

بانوی ایرانی الاصل در بین صد چهره تأثیرگذار هوش مصنوعی در مجله تایم

مجله آمریکایی تایم، الهام طبسی، مهندس برق و رئیس کارکنان آزمایشگاه فن‌آوری اطلاعات مؤسسه ملی استاندارد و فن‌آوری آمریکا را به عنوان یکی از صد چهره تأثیرگذار در هدایت و توسعه هوش مصنوعی معرفی کرد.
بانوی ایرانی الاصل در بین صد چهره تأثیرگذار هوش مصنوعی در مجله تایم

به گزارش سیتنا، مؤسسه ملی استاندارد و فن‌آوری آمریکا (ان‌آی‌اس‌تی) که زیرمجموعه وزارت بازرگانی آمریکا است، پنج سال پیش برنامه‌ای را برای پیشبرد توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر طراحی کرد.

به نوشته تایم، الهام طبسی کسی بود که محور بحث در مورد تأثیرات هوش مصنوعی را به اجرای عملی سیاست‌ها انتقال داد.

پژوهش‌های تیم طبسی سبب شد که کنگره آمریکا، مؤسسه ملی استاندارد و فن‌آوری را موظف کند چارچوبی را برای مدیریت ریسک سیستم‌های هوش مصنوعی در راستای قانون مجوز دفاع ملی تعیین کند.

در دی ۱۴۰۲ این تیم به مدیریت الهام طبسی چارچوب نهایی را برای کمک به کاربران و توسعه دهندگان هوش مصنوعی به منظور تجزیه و تحلیل بهتر خطرات مرتبط با سیستم‌های هوش مصنوعی و راه‌کارهایی برای به حداقل رساندن چنین خطراتی، ارائه داد. شرکت‌ها می‌توانند داوطلبانه از این به عنوان راهنمایی برای استفاده بهینه از هوش مصنوعی بهره ببرند.

طبسی در سال ۱۳۷۳ برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و پنج سال بعد در مؤسسه ملی استاندارد و فن‌آوری آمریکا شروع به کار کرد. او در اوایل کار خود، طراح اصلی کیفیت سیستم تصویربرداری اثر انگشت بود، که در حال حاضر یک استاندارد بین‌المللی محسوب می‌شود و پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) و وزارت امنیت داخلی نیز آن را به کار می‌برند.

الهام طبسی می‌گوید در دوران تحصیلات دانشگاهی‌ از معدود دختران کلاس‌شان در این رشته بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-09-09 12:08

افزودن دیدگاه جدید