کد مطلب: 

284564

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند تورهای ارزان زیارتی اربعین

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا‌ گفت: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده‌ برای فروش تورهای زیارتی زمینی ایام اربعین با قیمت پایین‌تر در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی به دنبال کلاهبرداری و سوءاستفاده از زائران اربعین هستند.
کلاهبرداری از شهروندان با ترفند تورهای ارزان زیارتی اربعین

به گزارش سیتنا، سرهنگ سپاسی اظهار داشت : مجرمان سایبری با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در کانال‌ها ، گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و معرفی سایت‌های جعلی تحت نام آژانس‌های مسافرتی با موضوع ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از زائرین اربعین حسینی را دارند.

وی افزود: زائرین اربعین برای رزور تورهای زیارتی اربعین یا خرید بلیط چه به صورت زمینی یا هوایی به صورت آنلاین دقت داشته باشند که از سایت‌های معتبر و شناخته شده آژانس‌های مسافرتی اقدام به رزرو تور زیارتی اربعین یا خرید بلیط اقدام کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: زائرین محترم اربعین به هیچ عنوان برای خرید بلیط یا رزرو تورهای زیارتی اربعین مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهند، چرا که احتمال سوء‌استفاده از مدارک هویتی آنها بالاست و تبعات قانونی برای آنها در پی دارد.

سرهنگ سپاسی تاکید کرد: زائرین اربعین حسینی جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند، مراجعه کنند.

وی گفت: زائرین اربعین حسینی در هنگام پرداخت بهای بلیط به صورت آنلاین مراقب درگاه‌های بانکی جعلی فیشینگ باشند تا اطلاعات بانکی آنها به سرقت نرود.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-30 12:29

افزودن دیدگاه جدید