کد مطلب: 

284563

ایجاد دسترسی منازل و کسب‌و‌کارها به فیبرنوری در 14 شهر استان یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: با اجرای طرح فیبرنوری در استان یزد سرعت دسترسی به شبکه ثابت بیش از 80 برابر میانگین سرعت فعلی خواهد شد و هم اکنون فیبرکشی و ایجاد دسترسی در شهر‌های یزد، میبد، بافق و حمیدیا در حال انجام است و برای شروع اجرای طرح در 10 شهر دیگر استان نیز برنامه ریزی شده است.
فیبرنوری

به گزارش سیتنا، محمدرضا پاکدل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام، رجایی و باهنر و هفته دولت، شاخص ها، دستاوردها و برنامه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را بیان کرد.

با اجرای طرح (FFTX) در استان سرعت دسترسی به شبکه ثابت بیش از 80 برابر میانگین سرعت فعلی خواهد شد. هم اکنون فیبر کشی و ایجاد دسترسی در شهرهای یزد، میبد، بافق و حمیدیا در حال انجام است و برای شروع اجرای طرح در 14 شهر دیگر استان نیز برنامه ریزی شده است.

تاکنون 22 میلیون نفر در کشور با انجام احراز هویت، به صورت برخط و غیرحضوری خدمات مورد نیاز خود را از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دریافت کرده اند که 240 هزار نفر مربوط به استان یزد می باشد، همچنین پنجره واحد استان یزد در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ایجاد شده است.

در استان یزد تاکنون تعداد 568 درخواست در سامانه پنجره واحد زمین ثبت گردیده که 228 مورد آن تکمیل و دارای کد رهگیری بوده و به 56 درصد آنها نیز پاسخ داده شده است؛ همچنین طبق گزارشات سامانه مذکور تاکنون چندین مورد تغییر کاربری در استان شناسایی و رسیدگی شده است.

استان یزد دارای رتبه دوم در شاخص دسترسی به زیرساخت های ارتباطی، رتبه دوم در شاخص مهارت مردم در استفاده از زیرساخت های ارتباطی و به طور کلی رتبه دوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) بعد از تهران است.

620 روستا و آبادی در سطح استان یزد به 4G و شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند. بنابراین استان یزد از نظر توسعه ارتباطات روستایی، بهترین عملکرد کشوری را ثبت کرده و زمینه رونق روستاها و توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال های نوین در روستاها فراهم شده است. در 25 ماه خدمت دولت سیزدهم 28 روستا با جمعیت 3500 نفر و اعتباری بالغ بر 340 میلیارد ریال به شبکه پرسرعت همراه(4G) دسترسی پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون نیز 10طرح توسعه برای دسترسی 17روستا در حال اجرا می‌باشد.

در دولت سیزدهم با افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پهنای باند ورودی استان، زمینه تامین پهنای باند مطمئن و پایدار تا سه برابر نیاز کاربران فراهم شده است.

تعداد خط های فعال تلفن همراه استان معادل 171 درصد جمعیت استان است. به عبارتی به ازای هر 100 نفر شهروند یزدی 171 سیم کارت فعال می‌باشد. هم چنین ضریب نفوذ اینترنت همراه در استان یزد 121 درصد می‌باشد.

جاده های مواصلاتی استان از پوشش ۹۸ درصدی تلفن همراه برخوردارند که از رتبه های  برتر در کشور محسوب می شود.

با جذب 1400 میلیارد ریال اعتبار پرداخت تسهیلات اشتغا‌‌‌ل‌زایی تبصره 18 بیش از 700 شغل جدید در 70 شرکت دانش بنیان و فناور بخش ICT استان ایجاد شده است.

استان یزد با اخذ بیش از 50 گواهینامه افتا توسط 19 شرکت، از رتبه های برتر کشور می‌باشد.

بیش از 3 میلیون و 800 هزار مرسوله (ثبتی) شامل خرید های اینترنتی، اسناد و مدارک و سایر اقلام طی یک سال گذشته توسط اداره کل پست استان و کاروران پستی توزیع شده‌است. هم چنین 215 واحد پستی شهری و روستایی برای ارایه خدمات فعال می‌باشند.

ست بانک به عنوان بانک تخصصی برای ارائه خدمات به روستائیان در حال حاضر با ۱۰۹ باجه روستایی فعال در سطح استان یزد بیش از ۱۹ میلیون تراکنش بانکداری الکترونیک را در طول یکسال گذشته ثبت و موفق به کسب رتبه چهارم افزایش تعداد مشتریان بانکداری الکترونیک شد.

پاکدل در پایان اضافه کرد: کاربران می توانند شکایات خود از خدمات ارتباطی، پستی و دفاتر پیشخوان دولت را با مراجعه به سایت https://195.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ مطرح کنند.

گفتنی است، میانگین رسیدگی به شکایات در استان دو روزکاری می باشد، در حالی که مهلت پاسخگویی به شکایات توسط اپراتورها (SLA) 10روز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-30 11:05

افزودن دیدگاه جدید