کد مطلب: 

284244

پلیس فتا: برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه همچنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: به هیج وجه به تماس‌های تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی‌ اپراتورهای تلفن همراه اطمینان نکرده و هرگز اطلاعات شخصی و هویتی و اطلاعات کارت بانکی خود را برای دیگران ارسال و بازگو نکنید.
پلیس فتا: برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتورهای تلفن همراه همچنان قربانی می‌گیرد

به گزارش سیتنا، سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی تشریح کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان با موضوع شکایت مبنی بر اینکه طی تماس تلفنی با وی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، به بهانه واریز جایزه، وی را پای دستگاه عابر بانک کشانده که همه موجودی حساب خود را از دست داده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی از شناسایی متهم خبر داد و گفت: پس از انجام اقدامات فنی‌ و تخصصی توسط تیم کارشناسان پلیس فتا مشخص گردید کلاهبردار طی تماس تلفنی با شهروندان درساعات غیر اداری و اعلام اینکه شما در جشنواره همراه اول برنده پول نقد شده اید، و هر چه زودتر به نزدیکترین دستگاه عابر بانک مراجعه تا با راهنمایی‌های ما کدهای مربوطه را اعلام نموده تا مبلغ جایزه به حساب شما واریز گردد.

وی افزود: پس از اعلام کدها توسط قربانیان، کلاهبردار موفق به نصب همراه بانک روی گوشی خود شده و در اولین فرصت به راحتی اقدام به خالی کردن حساب شهروندان می‌کند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران به شهروندان توصیه کرد: به هیج وجه به تماس های تلفنی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی‌های گوناگون اطمینان نکرده و هرگز اطلاعات شخصی و هویتی و اطلاعات کارت بانکی خود را برای دیگران ارسال و بازگو نکنید.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-22 13:36

افزودن دیدگاه جدید