کد مطلب: 

284042

پرداخت غرامت ۶۵ دلاری اپل به کاربران آیفون

به دنبال شکایت کاربران اپل در سال ۲۰۱۷ پیرامون محدودسازی عمدی این شرکت در عملکرد آیفون‌هایش، مقرر شد که اپل دست‌کم ۳۱۰ میلیون دلار به مشتریان مرتبط با این موضوع بپردازد، که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۵ دلار به هر نفر برسد، اما کاربران برای دریافت این مبلغ، می‌بایست پیش از اکتبر ۲۰۲۰ ثبت نام کرده باشند، که موعدش گذشته است و فقط آن ۱۰۰ میلیون نفری که این کار را انجام داده‌اند مشمول توافق پرونده شده‌اند.
اپل

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، در جریان مناقشه بر سر فناوری باتری اپل، قرار است برخی کاربران آیفون مبالغی دریافت کنند.

به گفته وکلای پرونده، صاحبان گوشی‌های قدیمی‌تر که وارد دعوای حقوقی بر سر آنچه «باتری‌گیت» نام گرفته است شده‌اند، قرار است حدود ۶۵ دلار دریافت کنند.

این پرداخت مرتبط با جنجالی است که در سال ۲۰۱۷ به راه افتاد، وقتی کاربران شکایت کردند که اپل به‌عمد عملکرد آیفون‌هایش را محدود کرده است، آن‌ها متوجه شدند با قدیمی شدن دستگاه، اپل محدودیت‌هایی بر سرعت کار گوشی اعمال می‌کند.

اپل اعلام کرد این محدودیت‌ها راهی بود تا اطمینان حاصل کند دستگاه‌های قدیمی‌تر حتی وقتی باتری‌هایشان فرسوده می‌شوند همچنان کار می‌کنند. تامین برق باتری‌های قدیمی‌تر پایدار و قابل اتکا نبود و بنابراین افزایش شدید فعالیت می‌توانست به این معنی باشد که دستگاه خودبه‌خود خاموش می‌شود.

اما کاربران شکایت داشتند که در مورد این تغییر به آن‌ها اطلاعی داده نشده بود و هیچ راهی نداشتند تا خاموشش کنند. این موضوع همچنین به تقویت این باور سرسختانه منجر شد که اپل در چارچوب «منسوخ‌سازی برنامه‌ریزی‌شده» با هدف ترغیب مردم به خرید آیفون جدید، سرعت دستگاه‌های قدیمی را کند می‌کند‌؛ گرچه هیچ شاهدی برای تایید صحت این امر وجود ندارد.

این مناقشه به این معنا بود که وکلا در سال ۲۰۱۸، شکایت‌ها را به نمایندگی از طرف صاحبان گوشی‌های آیفون ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس، یا نسل اول آیفون اس‌ئی طرح کردند. اکنون آن‌ها در آنچه می‌گویند «هنگفت‌ترین دریافت غرامت نقدی در یک پرونده نفوذ رایانه‌ای در تاریخ است» موفق شده‌اند. 

در توافق قید شده است که اپل دست‌کم ۳۱۰ میلیون دلار به مشتریان مرتبط با این موضوع می‌پردازد، که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۵ دلار به هر نفر برسد. اما کاربران اگر می‌خواهند این مبلغ را دریافت کنند، می‌بایست پیش از اکتبر ۲۰۲۰ ثبت نام کرده باشند، که موعدش گذشته است و فقط آن ۱۰۰ میلیون نفری که این کار را انجام داده‌اند مشمول توافق پرونده خواهند بود.

اپل در مورد این دعوای حقوقی اظهارنظر علنی نکرده است. این شرکت در مورد توافق پرونده فرجام‌خواهی کرده بود، اما دادگاه تجدیدنظر در آمریکا رد کرده و اجازه پرداخت را صادر کرده است. 

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2023-08-17 07:59

افزودن دیدگاه جدید